حضور ۴۰ کسب و کار در جشنواره اینترنتی رمضان
مدیر پروژه جشنواره فروش اینترنتی رمضان گفت: از چند روز گذشته زیرساخت های لازم برای جشنواره رمضان مهیا شده است و ظرف مدت کوتاهی۴۰ کسب و کار الکترونیکی برای حضور در این بستر ثبت نام کردند.
![undefined](http://www.fanavarandaily.ir/files/104/Image/ArticleSmallPic/1399/2/13/f428442ff4e74304b865ae56f6ccce8c.jpg)
فناوران- «سید صدرالدین نورالدینی» با بیان این مطلب، در خصوص تهیه زیرساخت مورد نیاز برای جشنواره فروش اینترنتی رمضان که از طریق درگاه bahar99.ir در دسترس است گفت: برای این زیرساخت از امکانات مجموعه وزارت صمت و شرکت مگفا استفاده کردیم. البته برای قدم های بعدی نیاز به توسعه بسترهای ارتباطی است.
نورالدینی یادآور شد: در واقع جشنواره رمضان با هدفی ویژه و مسیری مستقل بعد از اجرای دو مرحله قبلی جشنواره طراحی و اجرا شده است. این جشنواره اقلام پر مصرف از جمله خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم را پوشش می دهد و در گام های بعدی کالاهای دیگر پرمصرف روزانه مردم را به این سبد کالایی اضافه خواهیم کرد. وی افزود: متولی جشنواره بهاره مجازی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که به تنهایی و به سرعت واحدهای صنفی که به واسطه کرونا، کسب و کارشان دچار بحران شده بود را ساماندهی و بسترهای فروش اینترنتی را برای شان فراهم کرد.
وی با تاکید بر این که بسترهای مورد نیاز برای این کار از قبل آماده شده بود، اضافه کرد: در مرحله اول فروش اینترنتی بهاره نزدیک ۲۲۰هزار بازدیدکننده در چهار تا پنج روز داشتیم. بازدید نسبتا خوب بود و بزرگ ترین دستاوردی که در مرحله اول داشتیم هماهنگ شدن نگرش ها و چشم اندازهای تمام بازیگران اکوسیستم توسعه تجارت الکترونیکی کشور بود. وی ادامه داد: در مرحله اول هدف گذاری ما ایجاد بستر فروش اینترنتی برای واحدهای صنفی آفلاین بود. اتفاقی که به یکباره رخ نمی داد و نیازمند حرکت تدریجی بود تا ابزارهای مورد نیاز فراهم شود.
منبع: شاتا