آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 268776
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 14:25
تعداد بازدید : 4941

کرونا درآمدهای گوگل و فیس بوک را کاهش داد

کاهش فعالیت های تجاری و حرفه ای در سطح جهان باعث کاهش سفارش تبلیغاتی شده و همین مساله درآمد سه شرکت گوگل، فیس بوک و توئیتر را از محل تبلیغات آنلاین کاهش داده است.
undefined

فناوران- گوگل با انتشار گزارش مالی خود اعلام کرده اگر چه درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین این شرکت در دو ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حال افزایش و بهبود بود، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت بسیاری از کسب و کارها باعث شد تا در ماه مارس درآمد حاصل از آگهی های آنلاین گوگل به شدت کاهش یابد.
از جمله پلتفرم های گوگل که به علت دورکاری کارمندان و تعطیلی بسیاری از مشاغل آسیب دیده اند، می توان به جست وجوگر، برنامه ویدئو کنفرانس میت، یوتیوب، برنامه نقشه گوگل، خدمات بازی استادیا و سرویس های متنوع ابری گوگل اشاره 
کرد.
این وضعیت باعث شده اگرچه درآمد کلی آلفابت –شرکت مادر تخصصی گوگل– از محل خدمات مختلف این شرکت با افزایش ۱۳ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به ۴۱.۲ میلیارد دلار و سود آن به ۶.۸ میلیارد دلار برسد. اما رشد درآمد خالص این شرکت تنها ۱.۵ درصد بوده که علت این کاهش سرعت رشد کمتر شدن درآمدهای تبلیغاتی اعلام شده است. گوگل حاضر نشده رقم دقیق کاهش درامدهای تبلیغاتی خود را اعلام کند.
فیس بوک هم از رشد ۱۷ درصدی درآمد خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و رسیدن رقم آن به ۱۷.۴ میلیارد دلار خبر داده، اما رشد درآمدهای تبلیغاتی این شرکت کاهش یافته است. فیس بوک امیدوار است این شرایط در ماه های آینده بهتر شود. فیس بوک در این زمینه آمار دقیقی ارائه نکرده است.
توئیتر هم با انتشار گزارش مالی، از رشد سه درصدی درآمد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و کاهش ۸.۴ میلیون دلاری درآمد تبلیغاتی خود خبر داده است. این شرکت اعلام کرده درآمد تبلیغاتی آن از ۱۱ تا ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افت داشته است.
منبع: مهر


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :