بزرگيان:
پورتال الكترونيكي به «كار چاق كني» در سازمان ها پایان می دهد
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور تاكيد كرد: مهم ترين محور بخش تحول اداري در طول برنامه پنجم، اصلاح ارتباط ارباب رجوع و كارمند و افزايش كارآيي دولت و گسترش دولت الكترونيكي است.

ايسنا - احمد بزرگيان استقرار دولت الكترونيكي را يكي از الزامات تحول اداري دانست و افزود: در حال حاضر 148 خدمت الكترونيكي ارايه ميشود كه اين عدد تا پايان سال 1390 به 200 خدمت تراكنشي افزايش مييابد.
وي گفت: فرآيندهاي مهم اداري قابل ارايه به صورت الكترونيكي به 78 دستگاه تكليف شده و تاكنون بيش از 500 فرآيند با اولويت خود دستگاهها شناسايي و طبقهبندي شده است تا 200 خدمت الكترونيكي شكل بگيرد.
وي با بيان اينكه هماكنون دو پورتال www.iranmardom.ir و www.iran.ir در حال ارايه خدمات به مردم هستند، گفت: در پورتال نخست يكهزار و 442 خدمت به صورت شناسنامهدار از يكهزار و 880 دستگاه وارد شده است تا «كار چاقكني» موجود در سازمانها تعطيل شود.
بزرگيان ايجاد پايگاه اطلاعات دادهها در تمام استانها تا پايان سال 1394، واگذاري خدمات به دفاتر پيشخوان، ارايه خدمات به صورت الكترونيكي به عنوان وظيفه تمام دستگاهها، الكترونيكيكردن فرآيندهاي مشترك، ارايه خدمات از طريق پورتال ملي دوركاري به روش الكترونيكي و نظرسنجي الكترونيكي را از ديگر خدمات در نظر گرفته شده براي ارايه به مردم دانست و گفت: تاكنون 18 هزار پيشخوان دولتي و خصوصي راهاندازي شده و در پنج سال آينده 12 هزار دفتر ديگر نيز راهاندازي ميشود.