مدیر عامل شرکت پست:
همکاری شرکت پست با 6 هزار فروشگاه اینترنتی
روابط عمومی وزارت ارتباطات - محمد حسن کرباسیان، مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب گفت: مبلغ کالا و خدمات طی چهار ماهه نخست امسال 74 میلیارد ریال بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 68 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از سال 87 تا پایان سال گذشته، شاخص مبلغ کالا و خدمات بیش از 270 درصد رشد داشته که بیانگر گرایش جامعه به استفاده از خدمات نوین است.
وی با اشاره به ترافیک محقق شده در حوزه تجارت الکترونیکی نیز بیان کرد: طی چهارماهه نخست امسال بیش از 540 هزار مرسوله به واسطه استفاده از فناوری های نوین و تجارت الکترونیکی در کشور جا به جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت پست افزایش نوآوری و ارایه خدمات نوین به مردم را در راستای وظایف شبکه پستی دانست و افزود: مشارکت در تحقق دولت الکترونیکی و ارایه خدمات تجارت بر خط به مردم، کاهش سفرهای زاید درون شهری و برون شهری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف توسعه تجارت الکترونیکی در پست است.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف تدوین شده برای این حوزه می توان بر کاهش هزینه های کلان در نقل و انتقالات، دسترسی
روابط عمومی وزارت ارتباطات - محمد حسن کرباسیان، مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب گفت: مبلغ کالا و خدمات طی چهار ماهه نخست امسال 74 میلیارد ریال بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 68 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از سال 87 تا پایان سال گذشته، شاخص مبلغ کالا و خدمات بیش از 270 درصد رشد داشته که بیانگر گرایش جامعه به استفاده از خدمات نوین است.
وی با اشاره به ترافیک محقق شده در حوزه تجارت الکترونیکی نیز بیان کرد: طی چهارماهه نخست امسال بیش از 540 هزار مرسوله به واسطه استفاده از فناوریهای نوین و تجارت الکترونیکی در کشور جابهجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد را نشان میدهد.
مدیرعامل شرکت پست افزایش نوآوری و ارایه خدمات نوین به مردم را در راستای وظایف شبکه پستی دانست و افزود: مشارکت در تحقق دولت الکترونیکی و ارایه خدمات تجارت بر خط به مردم، کاهش سفرهای زاید درون شهری و برون شهری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف توسعه تجارت الکترونیکی در
پست است.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف تدوین شده برای این حوزه میتوان بر کاهش هزینههای کلان در نقل و انتقالات، دسترسی عمومی در دورترین شهرها و شهرستانها به محصولات قابل ارایه در سایر نقاط و زمینهسازی به منظور گسترش فناوری اطلاعات اشاره کرد.
کرباسیان در خصوص برنامههای در دست اقدام شرکت پست در این حوزه گفت: فراهم آوردن مقدمات لازم برای عرضه محصولات روستایی در 10 هزار دفتر ICT روستایی از طریق غرفههای اختصاصی در بازار الکترونیکی و همچنین ارایه خدمات پستی رقابتی سازمانهای طرف قرارداد در بازار الکترونیکی به صورت غیرحضوری از جمله برنامههایی است که برای امسال تدوین
شده است.