شکایتی از کم فروشی اینترنت به رگولاتوری گزارش نشده است
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایتی از کاربران اینترنت درباره کم فروشی شرکت های اینترنتی به رگولاتوری گزارش نشده است.
وایمکس نیوز- علیرضا اصغریان با اشاره به مکانیزم دریافت و درخواست شکایت مردم و کاربران اینترنتی از اپراتورهای فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مصادیق عمده یا عمومی و گستردهای تحت عنوان کمفروشی شرکتهای اینترنتی تاکنون به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش نشده است و طی رسیدگیهای صورت گرفته تاکنون با این فرمت شکایت مواجه نشدهایم.
وی با بیان اینکه در اغلب موارد به دلیل آنکه کاربران با اصطلاحات بخش فناوری اطلاعات آشنا نیستند شکایاتی صورت میگیرد که رویکرد صحیحی ندارد، اضافه کرد: برای مثال بسیاری از کاربران تفاوت بیت و بایت را نمیدانند و در این زمینه دچار اشتباهاتی میشوند و اپراتور ارایهکننده را مقصر میدانند؛ اما با بررسیهای رگولاتوری مشخص میشود که مشکل به نداشتن اطلاعات کافی کاربر برمیگردد.اصغریان با تاکید براینکه کاربران سرویسهای فناوری اطلاعات ابتدا شکایت خود از سرویس مورد نظر را به اپراتورهای مربوطه ارایه کنند و درصورت پاسخگویی نامناسب مراتب را با رگولاتوری در میان بگذارند، گفت: در فضای اینترنت بسیاری از کارها به صورت مجازی انجام میشود و در این راستا کاربران نیز باید یاد بگیرند که از سیستمهای مجازی استفاده کنند.
مدیرکل نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه اپراتورهای IT موظف هستند لیست مصرف مشتری و اطلاعات درخواستی را به کاربر ارایه دهند، افزود: در این راستا چنانچه اپراتور به مطالبات مشترک توجهی نکرد کاربر میتواند شکایت خود را به رگولاتوری ارایه دهد.
وی پیش از این نیز گفته بود که 90 درصد اعتراضات مشتریان از سرویسهای فناوری اطلاعات زمانی که به اپراتور مراجعه میکنند حل میشود و تنها 10 درصد این شکایات نیاز به پیگیری رگولاتوری دارد.
به گفته اصغریان، فراوانی و تجمع شکایت از سرویس خاصی وجود ندارد و تنها در برخی موارد این شکایات به اطلاعرسانی نامناسب کاربران از سرویسهای ارایه شده، زمان راهاندازی سرویس، نبود قیمت مناسب و مسترد کردن مبالغ پرداخت شده مربوط میشود.