آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 184269
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1395 12:17
تعداد بازدید : 2058

نو واژه

شتاب دهنده چیست؟ شتاب دهنده به ماجراجویان کمک می کند تا محصولات اولیه شان را بسازند، مشتریان بالقوه را شناسایی کنند و به منابع لازم شامل سرمایه و نیروی انسانی دسترسی پیدا کنند. به طور خاص تر، برنامه های شتاب دهی برنامه هایی با مدت محدود –در حدود سه ماه- هستند که به اعضای تیم کمک می کنند که فرآیند شکل گیری شان را طی کنند. معمولا شتاب دهنده ها مبلغ کمی سرمایه نقدی و مکانی برای کار کردن و به میزان قابل توجهی امکانات شبکه ای، آموزشی و مربی در اختیار استارت آپ می گذارند. در نهایت بیشتر این برنامه ها به یک رویداد بزرگ ختم می شود؛ “روز نمایش” که در آن استارت آپ ها خود را به جمعی از سرمایه گزاران دارای صلاحیت عرضه می کنند.

اساسی ترین تفاوت شتاب دهنده ها و مراکز رشد، زمان محدود برنامه های شتاب دهی نسبت به طبیعت ممتد فعالیت مراکز رشد است. این تفاوت کوچک منجر به تفاوت های بسیار دیگر می شود. بنابراین شتاب دهی را چنین تعریف می کنیم:
یک برنامه دارای زمان معین، بر مبنای همکاری تیمی شامل عناصر مربی گری و آموزشی که با یک رویداد عرضه ی عمومی یا روز نمایش به اوج و انتها می رسد. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :