آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 205188
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1396 10:36
تعداد بازدید : 6007

دولت غیرهمراه

شبنم کهن چی- کیفیت خدمات آنلاین سازمان­ ها و دستگاه های دولتی یکی از نشانه های پیشرفت دولت الکترونیکی محسوب می ­شود. در تعطیلات نوروز امسال یکی از پراستفاده ­ترین خدمات آنلاین دولتی، سرویس اطلاع ­رسانی سازمان راهداری کشور بود و بسیاری از مسافران نوروزی نیازمند استفاده از خدمات این سازمان از طریق شماره 141، سایت و اپلیکیشن سازمان راهداری برای اطلاع یافتن از ترافیک جاده ­ها، مسدود یا باز بودن مسیرها و وضعیت جوی راه ­ها بودند. اما سازمان راهداری در چنین مقطعی که پیش بینی نیاز مسافران را می ­کرد، چقدر توانست به نیاز مسافران نوروزی پاسخ دهد؟

خدمات اپلیکیشن و سایت سازمان راهداری که جزو خدمات دولت الکترونیکی و دولت همراه محسوب می ­شود، در روزهای پرترافیک نوروز نه تنها دارای کیفیت مطلوب نبود؛ بلکه گاهی حتی اطلاعات غلطی به کاربرانش داد. این مساله مشکلات بسیاری برای مسافرانی که زمان ­بندی سفرشان را براساس اطلاعات این سازمان برنامه ­ریزی کردند، پیش آورد. اپلیکیشن این سازمان که در اغلب موارد با ارایه اطلاعات ناقص سبب گمراهی مسافران شد، بعد از دریافت مبدا و مقصد سفر، زمان و مسیر سفر را بدون در نظر گرفتن مسدود یا باز بودن جاده ها تنها با در نظر گرفتن ترافیک روان اعلام کرد. برخی کاربران که از این اطلاع­ رسانی ناقص آگاه نبودند، بعد از آغاز سفر با جاده مسدود مواجه شدند. در سایت این سازمان نیز اطلاعات مربوط به جاده ­ های کشور به صورت لحظه به لحظه به روز نبود. از سوی دیگر هنگامی که کاربران با تلفن گویای این سازمان تماس می ­ گرفتند، اطلاعاتی که به صورت گویا به کاربران داده می ­شد با اطلاعاتی که کارشناسان به آنها می ­دادند، فرق می ­کرد. تناقض اطلاعات، ارایه اطلاعات ناقص و به روزرسانی نامنظم در سرویسی که 
پیش­ بینی می ­شد در ایام نوروز بیشترین مراجعه و درخواست اطلاعات را خواهد داشت، نشان دهنده بی توجهی مسوولان مربوطه است. چنین خدماتی زیرمجموعه دولت الکترونیکی محسوب می ­شود و بیش از یک دهه است توسعه دولت الکترونیکی از اولویت های دولت های مختلف است. اما متاسفانه کاربران هنوز نیازهای اولیه خود را نیز نمی توانند با این خدمات برطرف کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :