استارت آپ نت ماین، در 17 اردیبهشت ماه سال گذشته فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در آغاز سوالات کلیدی ای را پیش رو داشت:
گرایش روز مردم در زمینه های مد، اخبار، کمپین ها، ورزش و افراد مشهور به چه سمتی است؟
چه کسی شانس بیشتری برای ریاست جمهوری سال 1396 ایران را داراست؟
کدام رسانه، با چه قالب و چه زمانی بهترین جا برای داشتن تبلیغات با بیشترین بازده است؟
در کدام رسانه ها تلاش می کنند شما یا برند شما را تحسین کنند و در کجا تلاش می کنند شما را سرزنش کنند. داستان پشت این ماجراها چیست؟
بازخورد اجتماعی تحرک ها و کمپین ها چگونه است؟
هر چند نت ماین از تیمی قوی تشکیل شده بود که در رویدادهای بین المللی افتخارات زیادی را کسب کرده اند، اما ادعاهای بزرگ نت ماین، همواره شک و شبهه های فراوانی را متوجه این استارت آپ می کرد.
نت ماین به منظور تولید دانش، نیاز به داده های بسیار داشت و به خاطر موقعیت استراتژیک تلگرام در ایران، پروژه تلماین را کلید زد. هم اکنون تلماین، با داشتن آرشیو بیش از 400 هزار کانال تلگرامی و 600 میلیون پیام، بزرگ ترین موتور جستجوی تلگرام دنیاست.
در روزهای واپسین انتخابات ریاست جمهوری ایران، نت ماین علاوه بر اقدام به پیش بینی نتایج انتخابات، مسابقه بزرگ هوش مصنوعی را به صورت عمومی طراحی کرد و با استفاده از خرد جمعی شرکت کنندگان، قبل از اعلام نتایج انتخابات، نتیجه نهایی انتخابات را پیش بینی کرد و منتشر کرد. تطابق این پیش بینی با نتیجه واقعی انتخابات، بسیار
شگفت انگیز بود. درحالی که نت ماین با متوسط 13/1 درصد خطا نتیجه انتخابات را پیش بینی کرده بود، نتیجه حاصل از ابَرهوش مصنوعی تولید شده در مسابقه، تنها 7/0 درصد با نتایج انتخابات فاصله داشت.