آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 211972
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1396 9:9
تعداد بازدید : 2118

گیک های گوش نواز

با افول بیش از پیش رسانه های چاپی و هجوم روزافزون اخبار و اطلاعات از کانال های متنوع و متعدد، دنبال کردن و یافتن اخبار خاص در حوزه های تخصصی، حتی برای به اصطلاح خوره های آن حوزه نیز کاری وقت گیر شده است. صنعت فناوری اطلاعات و صنایع وابسته به آن، بی گمان از پرشتاب ترین و نوآورانه ترین صنایع جهان هستند و عملاً روزی نیست که یک اختراع، یک تحول بزرگ و یک خبر هیجان انگیز در این صنایع تولید نشود.

وحید حجه فروش
@hajjehforoosh

سایت خبری تحلیلی برسام از هشت سال پیش با شعار زندگی به سرعت فناوری، به پوشش دادن اخبار و رویدادهای صنعت فناوری اطلاعات پرداخت. تمرکز بر نوآوری و اثرات آن در زندگی شخصی و اجتماعی افراد جامعه باعث شد برسام در مدتی کوتاه جایگاه مناسبی در میان مخاطبان علاقه مند پیدا کند. در واقع بنیان گذاران و مدیران برسام، خود از جنس مخاطب شان بودند و به گرایش ها و رفتارهای آن ها به شکلی بنیادی آشنا و پاسخ گو بودند. محمودرضا فرهادی، سابقه درخشانی در حوزه فناوری اطلاعات و راه اندازی استارت آپ های موفق در شرکت خود دارد و طی دوران همکاری اش با مرکز نوآوری و فناوری فناپ و مسوولیت اجرایی در شتاب دهنده تریگ آپ، آشنایی قابل قبول و ارتباطات شایسته تری با استارت آپ ها و فعالان اکثراً جوان این حوزه به دست آورد. این آشنایی با سلیقه و نیاز مخاطب از یک سو و کشف برخی گیک های جوان از سوی دیگر، منجر به پیدایش یک خبرنامه صوتی هفتگی شد: رادیو بادیو.
از آغاز هفته تا انتها، هر ساعت که به یکی از سایت های تکنولوژی، شبکه های اجتماعی و گروه ها و کانال های فناورانه سر بزنیم، دست کم چند خبر جدید از غول های فناوری جهان مانند گوگل، اپل، آمازون و مایکروسافت خواهیم دید. داستان های حیرت انگیز از مردان تاریخ سازی چون بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک ما را هم به آینده جهان امیدوار می سازد و هم نگران مان می کند. فارغ از این که سرعت زندگی روزمره فرصت نمی دهد بسیاری از این خبرها را تا انتها بخوانیم و تا پایان هفته نیز تعدادی از این اخبار را لابه لای اتفاق های جدید فراموش کرده ایم، دوست داریم به یک یا چند لایه بیشتر از آن چه در این نوشته ها آمده است نیز نفوذ کنیم. علاقه ای که طبیعتاً زمان بیشتری از ما خواهد گرفت و نیاز به مطالعه گسترده تری هم خواهد داشت.

رادیو بادیو با گیک های جوان و پرهیجان اش هر هفته این مجموعه نیازهای مخاطبان خود را پوشش می دهد. در یک دورهمی هفتگی دوستانه که پشت صحنه و بحث های جذاب بین مجری ها جذابیت دوچندانی دارد، مسعود زمانی در آینده سیر می کند، سعید دباغ شیفته مردان بزرگ فناوری است، امین خلیقی عاشق مایکروسافت است، حسین کزازی علاقه مند به محیط زیست و محمودرضا که هر کاری می کند تا این اشتیاق و شور به فناوری مضاعف شود، هر هفته در یک پادکست حدوداً 25 دقیقه ای، در مورد اخبار هفته پیش و رویدادهای هفته آینده را با هم به گپ و گفت می گذارند. فضای غالب بر رادیو بادیو، نه فقط خواندن و مرور اخباری است که مخاطبان به دلایل مختلف ممکن است در طول هفته ندیده یا نخوانده باشند، بلکه هر موضوع از چند زاویه مورد بحث قرار می گیرد و شنونده ارتباط عمیق تر و صمیمانه تری با مطالب برقرار می کند.
هر فردی که در این حوزه حرفی برای گفتن دارد می تواند در تولید رادیو حضور و همکاری داشته باشد. بادیو برندی است از وب سایت برسام که علاوه بر رادیوبادیو، رایزآپ را هم تولید می کند. در رایزآپ از فعالان و بنیان گذاران استارت آپ های موفق دعوت می شود تجربیات و دستاوردهای خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارند. به تازگی حورا وکیلی، مدیرمحتوای موفق برندهای قدرتمندی همچون اسنپ و کاله و وحید حجه فروش، یکی از مدیران گروه رسانه ای کاوا هم به جمع صداهای رادیو بادیو اضافه شده اند.
شنبه این هفته پنجاه و چهارمین قسمت از رادیو بادیو، طبق روال تمام شنبه های یک سال گذشته، منتشر می شود. تلاشی مستمر برای خلق یک جریان پویا و اثرگذار در حوزه ای که هر روز با شتاب بیش تری در حال پیش رفت است. چند سال دیگر که پیش بینی های فناورانه به واقعیت تبدیل شده اند، بازشنیدن این مجموعه پادکست های متنوع برای شنوندگان اش حسی نوستالژیک و برای رادیو بادیو مسوولیتی سنگین تر ایجاد 
خواهد کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :