از دلایل حضور بیمیتو در نمایشگاه تراکنش ایران بگویید.
استارت آپ ها در ابتدای راه هستند و تلاش می کنند از هر فرصت مناسبی برای معرفی نحوه فعالیت خود استفاده کنند. بیمیتو هم مانند سایر استارت آپ هایی که در نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کرده اند، به دنبال فضایی برای معرفی بهتر خودش است. با توجه به اینکه در حوزه بیمه، وضعیت مناسبی را داریم و درواقع در زمره اپلیکیشن های پیشرو این بخش محسوب می شویم، تصمیم گرفتیم در این نمایشگاه شرکت کنیم و در کنار سایر استارت آپ ها به رشد این حوزه کمک کنیم.
انتظارتان از خروجی نمایشگاه برای بیمیتو و به طور کلی حوزه استارت آپ ها چیست؟
یکی از انتظارت مان این است که نهادهای نظارتی بیایند و ارزیابی خوبی از وضعیت داشته باشند تا در نهایت تاثیر مطلوبی بر روند فعالیت این حوزه و قانون گذاری در این بخش بگذارند. دیگر اینکه امیدواریم این جذابیت برای سرمایه گذاران هم به وجود بیاید که سرمایه شان را به این سمت هدایت کنند. این موضوعی است که به بزرگ تر شدن بازار کار استارت آپ ها منجر می شود. من فکر می کنم نمایشگاه تراکنش می تواند به این حوزه کمک شایانی کند.
بیمیتو توانسته سرمایه گذار جذب کند؟
ما در مرحله ابتدایی کار، سرمایه گذار جذب کردیم ولی در حال حاضر برای رشد بیشتر خودمان در مرحله جذب سرمایه گذار دور بعدی هستیم.
با چه چالش هایی در جذب سرمایه گذار مواجه بودید؟
سرمایه گذاران به دلیل گستردگی بازار بیمه علاقه مند هستند که به این بخش ورود کنند، اما یکی از نگرانی های بزرگی که از سمت سرمایه گذاران وجود دارد، بحث نهادهای قانون گذار است. سرمایه گذاران منتظرند تا یک اعلام رسمی از سوی نهادهای قانونی در حوزه استارت آپ ها صورت بگیرد و تعریف قانونی از فعالیت ها در این سطح ارایه شود.
در طول مدتی که فعالیت می کنید، با چه چالش هایی مواجه بوده اید؟
صنعت بیمه حوزه ای است که سال ها تغییر خاصی به خود ندیده، حضور ما، در ابتدا برای شبکه فروشی که ما برای ارایه خدمات مان نیاز داشتیم، زیاد مانوس نبود و با مقاومت های زیادی مواجه بودیم. موضوع بعدی، چالش نهادهای قانون گذار بود که کماکان ادامه دارد. قوانینی که در صنعت بیمه وضع شده، هم خوانی زیادی با ارایه خدمات به صورت آنلاین ندارد و این هم بر مشکلات ما اضافه می کند. در شروع کار، همراهی شبکه فروش و شبکه بیمه را با خودمان نداشتیم و زمان زیادی صرف شد تا توانستیم ثابت کنیم که این شیوه فعالیت آنلاین، برای مردم جذابیت کافی را دارد و در عین حال تناقضی هم با امنیت و ماهیت فعالیت بیمه ندارد.
اقبال عمومی نسبت به بیمیتو را چگونه ارزیابی می کنید؟
یکی از چالش های عمده ای که اپلیکیشن ما با آن مواجه شد، این است که هنوز در حوزه بیمه، چابکی لازم در خدمات رسانی آنلاین به وجود نیامده است. به عنوان مثال، مشتری وارد سیستم ما می شود و در عرض چند دقیقه بیمه بدنه را خریداری می کند، منتهی بقیه فرآیندهایی که باید صورت بگیرد تا بیمه بدنه صادر شود و به دست مشتری برسد، چون هم چنان در همان ساختار سنتی قرار دارد، طولانی مدت و زمان بر است. گاهی این روند مشتری را ناراضی می کند و این ها فقط یکی از مواردی است که ما با آن در حال دست وپنجه نرم کردن هستیم. در ارتباط با اقبال عمومی، اصلی ترین کاری که باید انجام دهیم، آموزش دادن به مردم و آماده کردن آن ها برای استفاده بهینه از اپلیکیشن هایی از این دست است. در حال حاضر نرخ رضایت مندی بالای 80 درصد را در سیستم مان داریم و درصد بازگشت مشتریان مان هم قابل توجه است. این مساله نشان می دهد که مشتری ها از این سیستم استقبال
می کنند.
آینده این حوزه را چطور می بینید؟
همان طور که اکنون در بسیاری از نقاط دنیا، شاهد رشد این صنعت هستیم و بسیاری از خدماتی که باید به شهروندان داده شود، در حوزه آنلاین تامین می شود، در کشور ما هم کم کم به این سمت خواهیم رفت که توسط بیمیتو یا هر سامانه دیگری، خدمات بیمه ای آنلاین در دسترس مردم قرار گیرد. فکر می کنیم در این حوزه، آینده بسیار روشن است و با توجه به خلاقانه بودن این صنعت و به خصوص حوزه بیمه ها که بسیار در دنیا مورد توجه است، در کشور ما هم این اتفاق خواهد افتاد و آینده حوزه فین تک بسیار روشن خواهد
بود.
آیا محصول خاصی برای ارایه در نمایشگاه تراکنش ایران دارید؟
در حال حاضر همچنان دو سرویس بیمه عمر و مسوولیت پزشکی را در سایت نداریم، آن هم به دلیل تفاوت تعرفه های ارایه شده از سوی بیمه هاست و ما به دنبال یک قیمت دقیق از نرخ این بیمه ها بودیم. تلاش مان این است که در نیمه نخست آبان ماه و در صورت آماده سازی، در طول برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران، سرویس بیمه عمر بیمیتو را ارایه کنیم.