این موضوع دستوری نبوده، اگر شما به ایراناپس مراجعه کنید، مشاهده میکنید که تمام نرمافزارهای کاربردی ارائه شده در آن، دارای کد شامد هستند و هم چنین دارای خط برگشت برای دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی.
چرا کد شامد اپلیکیشنی مثل اسنپ باید به نام کافه بازار باشد؟
اصلا اینگونه نیست. در حال حاضر به صورت کلی این کار را انجام داده و قرار است تا دو هفته دیگر اپلیکیشنها به صورت جداگانه کد شامد را دریافت کنند.
با توجه به این که کافه بازار قانوناً اجازه این کار را نداشته، چرا به این صورت عمل کرده است؟
کافه بازار این امکان را تنها برای بستری که مربوط به خودش است ارائه داده، در حال حاضر با سامانهای که در اختیارش قرار دادهایم برای تمامی اپلیکیشنها، شامد دریافت میکند و به آنها لوگو اختصاص میدهد و این لوگو روی تمامی اپها به صورت جداگانه نمایش داده میشود.
اینکه کافه بازار اقدام کرده است نشان دهنده این است که خود اپها از این موضوع استقبال نکردهاند، آیا این درخواست از سمت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال به کافه بازار بوده یا بالعکس؟
موضوع عدم استقبال نیست، بلکه همکاری بین مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و اپاستورها است که با کافه بازار و ایراناپس شروع شده، اول مارکت در ادامه و همچنین مابقی اپاستورها بعدا اضافه میشوند. اپتوید هم یکبار این بارگزاری را انجام داده اما به دلیل نقص مدارک مجددا اقدام کرده است. و این یک همکاری مشترک بین ما و اپاستورهاست.
این همکاری از سمت مرکز شروع شده یا کافه بازار درخواست داده است؟
ما از کافه بازار درخواست داشتیم و زیرساختهای لازم را در اختیارشان قرار دادهایم. در واقع شامد یک مصوبه از جانب وزرا و همچنین از سمت شورای عالی فضای مجازی است.
چرا هنگامی که روی گزینه شامد اپلیکیشن اسنپ و همچنین چندین اپلیکیش دیگر در کافه بازار کلیک میکنیم نام صاحب شامد، مشخصات شرکت مادر کافه بازار است؟
نباید این گونه باشد و حتما اشتباهی صورت گرفته است. دستور پیگیری این موضوع را میدهم و با کافه بازار هم صحبت خواهیم کرد. اگر اینگونه باشد که اصلا درست نیست حتما باید تغییر کند.
در حال حاضر چیزی که در ایراناپس وجود دارد مورد تایید مرکز است و باید در کافه بازار هم به همان صورت باشد.