برنامه ریزی شیائومی برای ورود به بازار آمریکا
یکی از مدیران ارشد شیائومی در مصاحبه ای عنوان کرده است که آن ها در حال آماده سازی شرایط برای ورود به بازار آمریکا هستند.
فناوران - هفته گذشته، شیائومی در رابطه با رایانش ابری و هوش مصنوعی، با مایکروسافت قرارداد همکاری امضاء کرد. وانگ شیانگ، مدیر تجارت جهانی شیائومی، طی مصاحبه ای در پاسخ به این پرسش که آیا شیائومی با این قرارداد چشم به بازار آمریکا دوخته است، گفت: ما همواره بازار آمریکا را زیر نظر داریم و به طور جدی به آن فکر می کنیم. این بازار بسیار برای ما اهمیت دارد؛ اما سعی داریم به تدریج و با حوصله شرایط را برای ورود به آن مهیا کنیم تا بهتر در خدمت کاربران آمریکایی باشیم.
به گفته وی، آمریکا جایی است که کاربران به جای خرید مستقیم، برای خرید گوشی با اپراتورها طرف قرارداد می شوند. این یعنی شرکت مجبور است شخصی سازی هایی برای ورود به این بازار اعمال کند.
شیائومی هنوز گوشی های هوشمند خود را وارد بازار آمریکا نکرده است؛ اما پاوربانک های آن در آمریکا موجود هستند.
چنانچه شرکت چینی بخواهد به بازار آمریکا ورود کند، با رقبای سرسختی همچون سامسونگ و اپل روبه رو خواهد شد که بر این بازار سلطه دارند.