آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 238615
تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1397 7:47
تعداد بازدید : 5207

نتیجه تحقیقات 6 ساله روی کاربران آمریکایی در هشت رسانه اجتماعی

یوتیوب اول است، واتس اپ آخر

تحقیقات جدیدی که مرکز تحقیقاتی Pew در آمریکا انجام داده حاوی نتایج جالبی از فعالیت کاربران آمریکایی در رسانه های اجتماعی است.

فناوران - نتیجه این تحقیقات که از سال 2012 آغاز شده به طور کلی نشان می دهد آمریکایی های طرفداران پر و پا قرص یوتیوب و فیس بوک هستند. سن، جنسیت، نژاد و میزان تحصیلات از عوامل تاثیرگذار بر انتخاب رسانه اجتماعی کاربران آمریکایی است. برای مثال 50 درصد از آمریکایی که دارای مدرک دانشگاهی هستند از لینکدین استفاده می کنند. در مقابل تنها 9 درصد از کسانی که دارای دیپلم و کمتر هستند عضو این شبکه احتماعی هستند. یا سرویس واتس اپ در آمریکا، سرویس رایجی است که محبوبیتش در حال گسترش است. اما گزارش شده 49 درصد از اسپانیایی ها عضو این پیام رسان هستند، 14 درصد کاربرانش سفید پوست و 21 درصدشان سیاه پوست هستند. اما به صورت کلی 88 ردصد از کاربران آمریکایی 18 تا 24 سال از همه شبکه های اجتماعی استافده می کنند. 

 بیشتر و کمتر محبوب ها
بررسی ها نشان می دهد محبوب ترین رسانه های اجتماعی در آمریکا اول یوتیوب و بعد فیس بوک است و کاربران آمریکایی کمتر از همه شبکه هایی که در این تحقیق وجود داشتند به کار در واتس اپ تمایل دارند. به غیر از این دو شبکه محبوب و واتس اپ که تمایل کمتری به استفاده از آن وجود دارد: 
کاربران آمریکایی توییتر بیشتر به اسنپ چت و کمتر به لینکدین علاقه دارند.
کاربران آمریکایی اینستاگرام بیشتر به اسنپ چت و کمتر به لینکدین علاقه دارند.
کاربران آمریکایی فیس بوک بیشتر به اینستاگرام و کمتر به توییتر علاقه دارند.
کاربران آمریکایی اسنپ چت بیشتر به اینستاگرام و کمتر به لینکدین علاقه دارند. 
کاربران آمریکایی یوتیوب بیشتر به اینستاگرام و کمتر به توییتر علاقه دارند.
کاربران آمریکایی واتس اپ بیشتر به اینستاگرام و کمتر به پینترست علاقه دارند.
کاربران آمریکایی پینترست بیشتر به اینستاگرام و کمتر به توییتر علاقه دارند.
کاربران آمریکایی لینکدین بیشتر به اینستاگرام و کمتر به اسنپ چت علاقه دارند.

 توییتری ها
نتایج این تحقیقات نشان می دهد 73 درصد از کاربران توییتر از اینستاگرام استفاده می کنند، 90 درصدشان از فیس بوک، 54 درصدشان از اسنپ چت، 95 درصدشان از یوتیوب، 35 درصدشان از واتس اپ، 49 درصدشان از پینترست و 50 درصدشان از لینکدین به صورت همزمان با توییتر استفاده می کنند.

 اینستاگرامی ها
نیمی از کاربران اینستاگرام، توییتری هستند. 91 درصد از اینستاگرامی ها از فیس بوک نیز استفاده می کنند. 60 درصدشان از اسنپ چت، 95 درصدشان از یوتیوب، 35 درصدشان از واتس اپ، 47 درصدشان از پینترست و 41 درصدشان از لینکدین همزمان با اینستاگرام استفاده می کنند.

 فیس بوکی ها
آمارها نشان می دهد 32 درصد از کاربران فیس بوک از توییتر نیز استفاده می کنند. در عوض 47 درصدشان در اینستاگرام ، 35 درصدشان در اسنپ چت، 87 درصدشان در یوتیوب، 27 درصدشان در واتس اپ، 37 درصدشان در پینترست و 33 درصدشان در لینکدین نیز عضو هستند. 

 اسنپ چتی ها
نزدیک به نیمی از کاربران اسنپ چت نیز توییتری هستند؛ 48 درصد. 77 درصدشان از اینستاگرام، 89 درصدشان از فیس بوک، 95 درصدشان از یوتیوب، 33 درصدشان از واتس اپ، 44 درصدشان از پینترست و 37 درصدشان از لینکدین استفاده می کنند. 

 یوتیوبی ها
31 درصد از کاربران یوتیوب، عضو توییتر نیز هستند. 45 درصدشان در اینستاگرام، 81 درصدشان در فیس بوک، 35 درصدشان در اسنپ چت، 28 درصدشان در واتس اپ، 36 درصدشان در پینترست و 32 درصدشان در لینکدین نیز فعالیت می کنند.

 واتس اپی ها
تحقیقات به دست آمده نشان می دهد 38 درصد از کاربران واتس اپ از توییتر استفاده می کنند. 55 درصدشان از اینستاگرام، 85 درصدشان از فیس بوک، 40 درصدشان از اسنپ چت، 92 درصدشان از یوتیوب، 33 درصدشان از پینترست و 40 درصدشان از لینکدین نیز استفاده می کنند. 

 پینترستی ها
41 درصد از کاربران پینترست عضو توییتر نیز هستند. 56 درصدشان عضو اینستاگرام، 89 درصدشان عضو فیس بوک، 41 درصدشان عضو اسنپ چت، 92 درصدشان عضو یوتیوب، 25 درصدشان عضو واتس اپ و 42 درصدشان عضو لینکدین هستند. 

 لینکدینی ها
بیش از نیمی از لینکدینی ها از اینستاگرام استفاده می کنند؛ 57 درصد. 47 درصدشان از توییتر، 57 درصدشان از اینستاگرام، 90 درصدشان از فیس بوک، 40 درصدشان از اسنپ چت، 94 درصدشان از یوتیوب، 35 درصدشان از واتس اپ و 49 درصدشان از پینترست استفاده می کنند.

 مراجعات
این تحقیق نشان می دهد 74 درصد از کاربران فیس بوک روزانه به این شبکه اجتماعی سر می زنند؛ 51 درصد بیش از یک بار در روز وارد فیس بوک می شوند. 
63 درصد از کاربران اسنپ چت نیز روزی چند بار به این شبکه اجتماعی سر می زنند، 14 درصدشان تنها یک بار و 35 درصد گاهی به این شبکه سر می زنند. 
60 درصد از کاربران اینستاگرام هر روز وارد این شبکه می شوند؛ 38 درصدشان چند بار در روز به اینستاگرام سر می زنند. 39 درصد از کاربران آمریکایی  نیز گاهی به اینستاگرام سر می زنند.
46 درصد از کاربران آمریکایی توییتر هر روز به این شبکه سر می زنند؛ 26 درصدشان چند بار در روز و 20 درصدشان یک بار در روز. در مقابل 53 درصد گاهی به توییتر سر می زنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :