آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 240389
تاریخ انتشار : 27 خرداد 1397 11:18
تعداد بازدید : 5294

اینستاگرام به سمت تجاری شدن می رود

تغییرات جدید اینستاگرام نشان دهنده تمایل به تجاری شدن این شبکه اجتماعی است.

فناوران- طی ده روز گذشته اینستاگرام با گسترش امکانات برای اکانت های تجاری خود، به آنها کمک کرد هنگام نمایش عکس محصولات خود از مخاطبان خود بخواهند با یک کلیک ساده قیمت و مشخصات بیشتری دریافت کنند. می توان گفت آژانس عکس مگنوم یکی از اولین اکانت هایی بود که با حراج یک مجموعه عکس، هر عکس به بهای 100 دلار از این امکان جدید اینستاگرام استفاده کرد.
اما امکاناتی که در اختیار اکانت های تجاری قرار گرفته ظاهرا برای اینستاگرام راضی کننده نیست چرا که این کمپانی اعلام کرده قصد دارد قابلیت تبلیغ، خرید و فروش محصولات را به استوری ها نیز اضافه کند. 
قابلیت افزودن استوری به اینستاگرام در ماه اوت سال ۲۰۱۶ به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون ها پیدا کرد. از آن زمان تا کنون می توان گفت قابلیت آپلود استوری تبدیل به مهم ترین و پرطرفدارترین قابلیتی اینستاگرام شده و تعداد مخاطبانش را افزایش داده است. اینستاگرام در وبلاگ رسمی  خود اعلام کرده است که می خواهد قابلیت خرید و فروش، همچنین تبلیغ محصولات و کالاهای مختلف را که پیش از این در پست های این شبکه اجتماعی وجود داشت را به استوری اضافه کند.
در حال حاضر اینستاگرام که یکی از بزرگترین و موفق ترین زیرمجموعه های شرکت فیس بوک است. گفته می شود سیاست های تبلیغاتی این شبکه اجتماعی تحت تاثیر سیاست های شرکت مادر درحال به روزرسانی و تغییر است. چراکه در سال های اخیر، اینستاگرام به منظور افزایش درآمد خود، اقدامات زیادی در راستای افزایش فعالیت صاحبان کسب و کار و تاجران در محیط این شبکه اجتماعی انجام داده است؛ از جمله مهم ترین این کارها، اجازه به صاحبان کسب وکار برای تبلیغ مستقیم محصولات و کالاهای موردنظر خود با انتشار پست های اینستاگرامی است.
این امکان که اینستاگرام در وبلاگ رسمی خود از آن صحبت کرده است همان امکانی است که گفته شد طی ده روز گذشته در اختیار برخی از اکانت های این شبکه اجتماعی قرار گرفته است. قرار است به زودی از این امکان در استوری ها نیز استفاده شود.
به این ترتیب کاربران اینستاگرام با لمس محصولات در استوری برندهای مختلف می توانند به صورت مستقیم به فروشگاه یا سایت برند دسترسی پیدا کرده و محصول مورد نظرشان را به صورت اینترنتی خریداری کنند. یا با دریافت اطلاعات کامل به صورت حضوری برای خرید مراجعه کنند. 
شایعه امکان آپلود ویدیو در اینستاگرام تا 60 دقیقه نیز که اینستاگرام نه آن را تایید کرده و نه تکذیب، می تواند در راستای ارایه امکانات به برندهای تجاری مورد توجه قرار گیرد. 
خبر تازه دیگر در مورد اینستاگرام این است که این شبکه اجتماعی که پیش از این برای حفظ حریم خصوصی کاربرانش هنگام اسکرین شات گرفتن از صفحات کاربران به آن یک پیام هشدار می فرستاد و مطلعشان می کرد، اخیرا این اطلاع رسانی را متوقف کرده است. 
خدمت اعلام هشدار هنگام اسکرین شات گرفتن از صفحات کاربران که به صورت آزمایشی در اینستاگرام راه اندازی شده بود حالا از کار افتاده است. هر چند این شبکه خود را حامی حفظ حریم خصوصی کاربران معرفی می کند اما ظاهرا با توجه به ترفندهایی که کاربران برای دور زدن این هشدار استفاده می کردند، از ارایه این سرویس به صورت سراسری پشیمان شده است. 
در کنار از کار افتادن این ویژگی، اینستاگرام امکان Mute کردن پست ها را معرفی کرده است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در حالی که تا پیش از این کاربران فقط قادر به Mute کردن استوری ها بودند، حالا با به روزرسانی جدید اینستاگرام، کاربران می توانند پست های هر کدام از کسانی که دنبال می کنند اما نمی خواهند ببینند را Mute کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :