آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 249341
تاریخ انتشار : 14 آبان 1397 10:36
تعداد بازدید : 2154

هشدار پلیس فتا به کاربران سایت های قمار

رییس پلیس فتای پایتخت در خصوص فعالیت سایت های شرط بندی و قمار و همچنین کلاهبرداری با روبات هدایت کننده به صفحات شبیه سازی شده بانک ها هشدار داد.
undefined
فارس- سرهنگ تورج کاظمی گفت: بیشترین مخاطبان سایت های شهروندی و قمار، افراد نوجوان وکم سن وسال هستند چرا که با پیشنهادهای اغواکننده و تحریک آمیز جذب این سایت ها می شوند.
رییس پلیس فتا پایتخت به بررسی چندین پرونده در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: شاکیان که اکثرا نوجوانان و افراد کم سن و سال بودند در تحقیقات اعلام کردند که با تبلیغات اغواکننده و پیشنهادات چشمگیر و واهی برخی سایت های شرط بندی در فضای مجازی عضو این سایت ها شده و پس از عضویت و شرکت در بازی های شرط بندی، باخت یک میلیارد و 80 میلیون ریالی در مقابل رقبای مجازی خود داشتند.
این مقام ارشد پلیس تهران به طراحی جالب و زیرکانه سایت ها در جهت اغفال کاربران پرداخت و گفت: مدیران این سایت ها با اعلام تعدادی برنده به تعداد کم و حتی واهی در صدد تشویق و ترغیب کاربران بالاخص جوانان و نوجوانان به سمت وسوی این سایت های هستند.
کاظمی به بررسی پرونده های موجود پرداخت و گفت: پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد هیچ کدام از سایت ها منشا داخلی نداشته و طراح و مدیر آنها در خارج از کشور فعالیت دارند.
وی افزود: یکی از ویژگی های فضای مجازی نبود مرز جغرافیایی است که معمولا مالکان و مدیران سایت ها در جهت رسیدن به اهداف سوء خود دست به چنین اقدامات فریبکارانه و اغواکننده می دهند و ازکاربران نیز با پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداری می کنند.
رییس پلیس فتا پایتخت به روش دیگر کلاهبرداری در فضای مجازی پرداخت و اعلام کرد: کلاهبرداری با روبات هدایت کننده به صفحات شبیه سازی شده بانک ها نیز از جمله ترفند دیگر کلاهبرداران در فضای مجازی است.
کاظمی گفت: بر اساس پرونده های واصله متهمان ابتدا اقدام به تهیه روبات یا اپلیکیشن ارایه دهنده خدمات از جمله افزایش فالوور، دوست یاب، صیغه یاب، ردیاب، دوربین لخت کن و غیره کرده به نحوی که پس از نصب برنامه به منظور فعال سازی اپلیکشین درخواست واریز مبلغ ناچیزی در حدود 20 هزار ریال می کند.
وی افزود: متهمان، کاربران رابه صفحات فیشینگ ارجاع کرده در حالی که با روبات های راه اندازی شده عمدتا ارجاع به درگاه بانکی وجود نداشته و فقط اطلاعات و رمز کارت طی چند مرحله از کاربر اخذ می شود و در تمامی موارد پیغام یا تراکنش ناموفق نشان داده می شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :