آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 249672
تاریخ انتشار : 23 آبان 1397 12:18
تعداد بازدید : 5288

شکست تابوی رکود بازار ICT اصفهان در حاشیه پل شهرستان

علی‎رغم شرایط سخت اقتصادی و رکود شدید حاکم بر بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بیست و چهارمین نمایشگاه اتوکام همانند سال‎های گذشته، دوشنبه 21 آبان ماه در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع در سه سالن نمایشگاه بین‎المللی اصفهان در کنار پل شهرستان و با حضور شرکت‎های فعال در بخش‎های مختلف حوزه فاوا آغاز بکار کرد و در نخستین روز کاری با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد. بسیاری از مسوولان بخش خصوصی و دولتی حوزه فاوای اصفهان و سایر استان‎ها روز اول نمایشگاه از آن بازدید کردند. در این میان کاظم آیت‏اللهی نایب رییس سازمان نظام صنفی استان اصفهان در حاشیه بازدید از اتوکام در مورد ضرورت برگزاری این نمایشگاه حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی به فناوران گفت: نمایشگاه باید جایگاه خود را حفظ کند تا حداقل محل تبادل اطلاعات باشد چراکه اینگونه عرضه‎کنندگان و مصرف‎کنندگان در جریان مشکلات یکدیگر قرار می‎گیرند. وی افزود: نظر من این است که مسیر اتوکام همواره صعودی بوده و رو به توسعه است. با توجه به رکود شدیدی که از ابتدای سال‎جاری با آن مواجه بوده ایم، سعی کردیم با استفاده از ایده‎های نو و برگزاری رخدادهای جانبی، بار محتوایی نمایشگاه اتوکام را افزایش دهیم.در ادامه گزارشی اجمالی از بیست و چهارمین نمایشگاه اتوکام را می‎خوانید.
undefinedundefined
فخری زارع
 سالن شیخ بهایی؛ فرصتی برای استارت‎آپ‎ها
 با فراگیر شدن بحث استارت‎آپ‎ها و حمایت از کسب و کارهای نوپا، این دوره از نمایشگاه اتوکام نیز مانند الکامپ کشور بیشتر رنگ و بوی استارت‎آپی به خود گرفته 
است. 
به گونه‎ای که سالن شیخ بهایی که در واقع سالن ورودی نمایشگاه بوده و از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است، تحت عنوان سالن "فرصت" به استارت‎آپ‎ها اختصاص داده‎اند. در این سالن بیش از 80 استارت‎آپ خدمات و ایده های خود را به نمایش گذاشته اند.
 یکی از برنامه‎های مخصوص استارت‎آپ ها در این سالن، فرصت جذب مشتری و سرمایه‎گذار است. در واقع تمامی بازدیدکنندگان اتوکام از سالن شماره یک وارد نمایشگاه شده و در برخورد اول، با استارت‎آپ های حاضر در سالن، رو به رو می شوند.
در نگاهی کلی به نمایشگاه کاملا مشخص است که سالن شیخ بهایی نسبت به دو سالن دیگر از هیجان بیشتری برخوردار بوده و مملو از بازدیدکنندگانی است که در کنار استندها ایستاده‎اند و به توضیحات مدیران این کسب و کارهای نوپا گوش می‎کنند. 
در این سالن به هر استارت‎آپ یک میز و استند داده شده اگرچه مدیران برخی از استارت‎آپ‎ها از این موضوع گله داشته و معتقدند، فضای کافی برای معرفی خدمات آنها وجود ندارد. 
 سالن میرداماد؛ مختص FCP ها و شرکت‎های ارتباطی
شرکت‎های ارایه دهنده خدمات ارتباطی و اینترنتی در سالن میرداماد نمایشگاه اتوکام حضور دارند که می‎توان به همراه اول، مبین نت، شرکت مخابرات ایران و آسیاتک اشاره کرد.
سالن میرداماد بین سالن شیخ بهایی و نقش جهان قرار گرفته و در مجموع 27 شرکت در این سالن غرفه دارند. با توجه به حضور شرکت های بزرگ، غرفه آرایی‎های این سالن بیشتر به چشم می‎آید.

 سالن نقش جهان؛ تلفیقی از سخت افزاری‎ها و نرم‎افزاری‎ها
سالن نقش جهان سومین سالن نمایشگاه اتوکام است که غرفه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان اصفهان نیز در آن واقع شده و در مجموع شرکت‎های نرم‎افزاری و سخت‎افزاری در آن حضور دارند.
بخشی از این سالن نیز به جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال اختصاص داده شده است که برخی شرکت‎های تولیدکننده کالاهای رایانه‎ای مانند توسن سیستم محصولات خود را به فروش
 گذاشته‎اند.
در این سالن در مجموع 53 شرکت غرفه دارند که محصولات خود را به نمایش گذاشته‎‎اند.
 استارت‎آپ‎هایی با ایده های جالب
تعداد زیادی از استارت‎آپ‎های حاضر در سالن فرصت اتوکام 2018 برای نخستین بار در نمایشگاه شرکت کرده و در تلاشند تا با معرفی ایده و طرح‎های خود بتوانند هم مخاطبان و هم سرمایه‎گذاران را به خود جذب کنند. ما نیز تلاش کردیم تا با معرفی برخی از این استارت آپ ها سهمی در معرفی آنها داشته باشیم.

 دستبافان
دستبافان یکی از استارت‎آپ‎های حاضر در اتوکام است که هدف آن حمایت از خانم های سرپرست خانواده است به این گونه که بتوانند در خانه درآمدزایی کنند.
ایمان فرهادی یکی از بنیان‎گذاران این استارت‎آپ در مورد نحوه کار دستبافان گفت: دستبافان یک ایده در حال پیاده‎سازی است که کمک می‎کند خانم های سرپرست خانواده در خانه بتوانند کلاه و شال گردن سفارش مشریان را ببافند
 وی افزود: این خانم ها از طریق تامین اجتماعی و کمیته امداد شناسایی می شوند و پشت این ایده حرکتی خیرخواهانه است.

 بلدیاب
بلد یاب یکی دیگر از استارت‎آپ‎های حاضر در اتوکام است که از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
سایت بلد یاب زمینه‎ای را فراهم کرده تا کسانی که جهت یادگیری نیازمند مربی و یا اساتید خصوصی در هر رشته‎ای هستند بتوانند در این سایت اطلاعات کسب کنند. همچنین آموزشگاه‎ها و مربیان نیز می‎توانند دوره‎های آموزشی خودشان را به صورت کامل معرفی و از طریق این سایت شاگرد بگیرند.

 قفس
اپلیکیشن قفس نیز یکی دیگر از ایده‎های جالب ارایه شده در نمایشگاه اتوکام است. در واقع قفس سامانه تخصصی آگهی خرید و فروش پرنده است و کاربر می‎تواند با استفاده از نرم‎افزار و یا سایت قفس پرنده مورد نظر خود را بفروشد یا بخرد.

 میوه کده
فروشگاه اینترنتی میوه کده بزرگ‎ترین ارایه دهنده انواع میوه تازه سبزیجات و صیفیجات با مناسب‎ترین قیمت به صورت آنلاین است. کاربران می‎توانند با مراجعه به سایت Mivekadeh.com میوه دلخواه خود را انتخاب کنند تا در کوتاه ترین زمان به دستشان برسد.

 اسپاد
اسپاد سامانه آنلاین ارایه خدمات است و به افرادی که برای نظافت منزل یا محل کار خود دچار مشکل شده‎اند کمک می‎کند تا از متخصصان حرفه‎ای و مطمئن استفاده کنند.

 بهسا
با استفاده از بهسا کاربران می‎توانند نرم افزار دلخواه خود را طراحی کنند.
در واقع بهسا ابزاری برای مکانیزه‎سازی در بستر وب و تمامی پلتفرها در سازمان است. با بهسا کاربر قادر است از تمامی بخش‎های نرم‎افزار به راحتی وب سرویس همراه با مستندات نمونه کدهای آماده در تمامی زبان های برنامه نویسی ایجاد کرده و یا به صورت اختصاصی اپلیکیشن موبایل درخواست کند. 

 آبی سفید
آبی سفید یک خانواده است از افراد خلاق و پویا و مثل هر خانواده ای یک خانه دارد. خانه آبی سفیدی‎ها یک فضای کار اشتراکی است که استارت‎آپ ها و فریلنسرها در آن کار می‎کنند.
بنیان‎گذار، جویای کار، کارآموز، فریلنسر، سرمایه گذار، مشاور یا دانشجو فرقی ندارد؛ همه عضو یک خانواده هستند.مثل یک خانواده به هم کمک می‎کنند تا استارت‎آپ‎ها و کسب و کارهای خصوصی‎شان رشد کند.
نمایشگاه اتوکام اصفهان تا 25 آبان ماه سال‎جاری از ساعت 15 الی 21 میزبان بازدیدکنندگان است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :