الکترونیکی کردن خدمات شهرسازی در اولویت شهرداری
پنجاه وچهارمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند برای اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات شهرسازی» و همچنین روند اجرای تمام الکترونیکی شدن فرایندهای ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری اختصاص یافت.
شهرداری تهران - بنابر گزارش سازمان فاوا، از ۸۴ خدمتی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی ارائه می شوند ۳۱ خدمت مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است که درحال حاضر تنها یک خدمت قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری و الکترونیکی را نیز دارد. از بین خدمات باقی مانده، با توجه به اهمیت خدمت صدور پروانه و بار مراجعاتی بالایی که دریافت این خدمت برای شهروندان دارد تمام الکترونیکی کردن دریافت این خدمت در اولویت سازمان فاوا قرار گرفته است.