مشکل شنود مکالمات کاربران اپل رفع شد
اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در خصوص شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام کرده که این باگ برطرف شده است.
ایسنا - هفته قبل اخبار و گزارشهای متعددی در فضای مجازی و رسانهها منتشر شد که نشان میداد باگ و آسیبپذیری جدیدی در پلتفرم تماس ویدئویی فیس تایم اپل وجود دارد.
این مشکل به هکرها امکان میدهد با برقراری یک تماس ویدئویی از طریق پلتفرم فیستایم با مخاطب و کاربر موردنظر، حتی بدون اینکه وی جواب تلفن خود را بدهد، صدای محیط پیرامون مخاطب را از طریق میکروفون گوشی آیفون شنود کرده و از تمامی مکالمات خصوصی آنها آگاه و مطلع شوند.
بلافاصله بعد از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان اپل در این خصوص خطاب به کاربران و کارشناسان اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است و کارشناسان مربوطه نیز درصدد هستند تا هرچه سریعتر باگ و مشکل مربوطه را برطرف کنند. ما قصد داریم که این مشکل امنیتی را از طریق یک بهروزرسانی نرم افزاری که احتمالاً در هفته آینده منتشر میشود، در اختیار کاربرانمان قرار
دهیم.
حالا بر اساس گزارش سایت phonearena، به نظر میرسد که اپل با انتشار بیانیه و پیامی جدید، ضمن پوزش از کاربران فیستایم، اعلام کرده است که نسخه بهروزسانی و آپدیت جدیدی را در هفته جاری منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند با خیال راحت و آسوده به تماس ویدئویی در این پلتفرم بپردازند و هیچ مشکل امنیتی نیز برای آنها بوجود نیاید.
انتظار میرود در هفته جاری کاربران بتوانند با دریافت جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس، این آسیبپذیری و ضعف امنیتی را رفع کرده و امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش
دهند.