فناوران- شواهد حاکی از آن است که فروشگاه عظیم اینترنتی آمازون میخواهد فعالیت خود در زمینه تجارت مواد غذایی را توسعه دهد. به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منبعی آگاه، آمازون در نظر دارد تجارت خود در حوزه مواد غذایی را توسعه دهد و تلاش میکند تا آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، اولین فروشگاه زنجیرهای مواد غذاییاش را در لس آنجلس افتتاح کند. این منبع آگاه افزوده که آمازون تاکنون دو قرارداد اجاره دو سوپرمارکت زنجیرهای دیگر برای سال ۲۰۲۰ را امضا کرده است.
او همچنین گفته است که سوپرمارکتهای زنجیرهای جدید با شرکت تابعه آمازون به نام هول فودز مارکت متفاوت خواهند بود، ولی هنوز مشخص نیست برای این سوپرمارکتها، نام آمازون استفاده خواهد شد یا نه.
گفتنی است که هول فودز مارکت سوپرمارکتی برای عرضه مواد غذایی با منشا طبیعی است که هیچ نوع مواد افزودنی و غیرطبیعی ندارند.
آمازون همزمان در حال بررسی استراتژی جدیدی است که بر اساس آن میخواهد فروشگاههای مواد غذایی محلی را بخرد. گزارشها حاکی از مذاکرات آمازون برای ایجاد سوپرمارکتهای زنجیرهای در مراکز خرید سانفرانسیسکو، سیاتل، شیکاگو، واشنگتن و فیلادلفیا هستند. قرار نیست سوپرمارکتهای جدید رقیبی برای هول فودز مارکت باشند. همچنین قرار است آنها محصولاتی بسیار متنوعتر را عرضه کنند.
آمازون سال ۲۰۱۷ این زنجیره فروشگاهها را به مبلغ بیش از ۱۳ میلیارد دلار خرید. علاوه بر این، این غول اینترنتی صاحب سوپرمارکت زنجیرهای آمازون گو هم هست که در فروشگاههایش از صندوق و صندوقدار به صورت سنتی خبری نیست.
گفتنی است که آمازون گو فروشگاههای بدون صندوق آمازون است که در نسخههای کوچکتر راهاندازی میشوند. در فروشگاههای آمازون گو هیچ صندوقی وجود ندارد و فروشگاه از روی سنسور و دوربین خریداران و محصولات خریداری شده را دنبال میکند. در صورت برداشتن هر جنس و خروج از فروشگاه قیمت آن از حساب شخص در آمازون کسر
میشود.
با کوچک کردن فروشگاههای بدون صندوق آمازون این شرکت قادر است که این فروشگاهها را در مجموعهها و ساختمانهای مختلف راهاندازی کند؛ بهخصوص که میدانیم قرار است این شرکت تا ۲۰۲۱ حدود 3 هزار فروشگاه آمازون گو افتتاح کند.