ایلنا - فروشگاههای اینترنتی امروزه با بیش از 20 هزار قلم کالا، نقش مهمیرا در اقتصاد کشور بازی میکنند. تنوع کالا، عدم نیاز به رفت و آمد و قیمت مناسب باعث شده است تا مردم خرید اینترنتی را نسبت حضور در بازارهای شهری ترجیح دهند.
زهرا بختیاری رییس مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفهای در این خصوص گفت: فروشگاههای اینترنتی تحول بزرگی در مسیر تحویل مستقیم کالا از تولیدکننده به دست مصرف کننده ایجاد کردهاند.
وی افزود: امروزه خرید و فروش اینترنتی کالا دیگر صرفا منحصر کالاهای دیجیتال نیست و بسیاری از اقلام مورد نیاز خانوارها امروزه توسط استارت آپهای این حوزه تامین میشوند.
وی بازار کالای آنلاین را نسبت به سایر حوزههای استارت آپی پر رونق ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه مردم ارتباط خوبی با این حوزه استارت آپی برقرار کردهاند.
در همین حال، مدیر فروشگاه اینترنتی شیکسون یکی از شرکتکنندگان در سمینار گفت: شیکسون قدیمیترین سایت تخصصی مد و پوشاک در ایران است، این فروشگاه اینترنتی با تکنولوژی اتاق پرو مجازی و همچنین امکان خرید ست کامل لباس از نوآوران مد و پوشاک در فضای اینترنتی ایران بوده است. در حال حاضر با توجه به اوضاع اقتصادی رویکرد فروشگاه اینترنتی شیکسون به سمت تهیه کالای مقرون بهصرفه و متنوع برای کلیه هموطنان است که در هر سطحی به راحتی امکان خرید کالای موردنظر خود را داشته باشند.
مدیر عامل فروشگاه اینترنتی kala.ir نیز گفت: شرکت گسترش تجارت الکترونیکی کالای کیش با مشارکت و همراهی بانک پارسیان، در راستای اهداف توسعه اقتصادی کشور اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی kala.ir کرد.
علی شفایی مدیریت فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین هم گفت: با توجه به رسالت کیمیا آنلاین در جهت فروش آنلاین کالا و خدمات به عموم مردم از طریق فروشگاه اینترنتی بصورت نقد و اقساط (بدون داشتن ضامن) یک مرجع تخصصی و کامل برای خرید کالای دیجیتال باشد. لذا با بهرهبردن از تجربه بالای کارکنان قیمت تمام شده برای مشتریان پایینتر از تعادل بازار بوده و شبکه گسترده تحویل کالا توانسته به این خدمترسانی کمک فراوانی کند.