آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 255676
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1398 10:29
تعداد بازدید : 405

آمار فروش سال جاری نشان داد

سامسونگ و هواوی صدرنشین بازار موبایل

سامسونگ با فروش حدود ۷۲ میلیون گوشی جایگاه نخست را در سه ماهه ابتدایی امسال به خود اختصاص داد و هوواوی بیش از ۵۹ میلیون دستگاه گوشی فروخت و در بازار موبایل دنیا دوم شد.
undefined
فناوران- بر اساس آماری که از سوی موسسات بین المللی منتشر شده است سامسونگ و هوواوی توانستند جایگاه اول و دوم را در بازار جهانی به خود اختصاص داده‌اند و اپل در رده سوم بازار قرار گرفته است.
در طول سه ماهه ماهه ابتدایی سال 8/310 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۶ درصد کاهش یافته است.
بر این اساس کاهش میزان عرضه گوشی به بازار نسبت به سال 2018 حدود 4.1 درصد و در سال 2017 حدود 3/5 درصد برآورد شده است که این امر نشان می‌دهد عرضه موبایل به بازار هر سال کاهش می‌یابد.
در این میان سامسونگ نسبت به سال قبل میزان ۸.۱ درصد گوشی کمتر به بازار عرضه کرده است. بنابراین هوواوی فاصله خود با سامسونگ را به سرعت کاهش می‌دهد. چرا که این کمپانی چینی میزان عرضه گوشی‌هایش به بازار را نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داده و از 30/2 میلیون دستگاه در سال گذشته، امسال بیش از ۵۹ میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کرده است.
پس از سامسونگ و هوواوی، اپل توانسته با عرضه 4/36 میلیون دستگاه به بازار، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد. اما میزان عرضه گوشی‌های اپل نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی روبه رو شده و توانسته 52/2 میلیون دستگاه گوشی به بازار عرضه کند.
هوواوی و اپل سال گذشته رقابت سختی داشتند، و پیش بینی می‌شود که هوواوی بتواند امسال جایگاه دوم را حفظ کند. این کمپانی چندسالی است که حتی برای تسخیر جایگاه سامسونگ برنامه‌ریزی می‌کند.در میان سایر شرکت‌ها، غیر از اپل، شیائومی هم با کاهش 10/2 درصدی میزان فروش شد و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت، اوپو با ۶ درصد کاهش در جایگاه پنجم و ویوو با ۲۴ درصد کاهش با فاصله کمی از اوپو قرار گرفته است.
میزان عرضه گوشی‌های هوشمند به بازار 345 میلیون دستگاه برآورد شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است. این امر نشان می‌دهد تقاضا برای خرید گوشی هوشمند جدید در جهان کاهش یافته است.
هواوی اخیراً نیز اعلام کرده که برنامه‌ دارد تا سال 2021 به مقام نخست عرضه برسد. سامسونگ و اپل به ترتیب یک و دو درصد از سهم بازار را از دست داده‌اند که این امر نشان می‌دهد هوواوی برای رسیدن به مقام دوم، رقبای کوچک‌تر را کنار زده است.
آیفون دیگر برای اپل سودآور نیست
اما در همین حال بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران طبق تازه‌ترین آمارهای منتشر شده برآورد کرده‌اند که دیگر فروش گوشی‌های آیفون نمی‌تواند بزرگترین سهم درآمدزایی و سودآوری اپل به شمار برود.
روزگاری که گوشی‌های هوشمند آیفون برای شرکت سازنده آن، اپل، بسیار سودآور بود و بزرگترین بخش از درآمدهای بدست آمده و موفقیت این غول تکنولوژی آمریکایی را تشکیل می‌داد، به سر آمده است در حالی که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که اپل باید به حال افزایش درآمدزایی و سودآوری خود فکری کرده و از وابستگی به بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند آیفون خود را برهاند، چراکه در صورت ادامه همین روند، اپل به مرز ورشکستگی خواهد رسید و نخواهد توانست بیشتر از هزینه‌های عملیاتی و تحقیقاتی خود را کسب کرده و به موفقیت در میزان فروش محصولاتش دست یابد.
تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که فروش آیفون در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک کاهش ۱۷ درصدی مواجه شده است که به وضوح گویای روند نزولی فروش گوشی‌های آیفون در بازارهای جهانی است.
به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جنگ تجاری میان چین و آمریکا که در نتیجه آن بازی‌های سیاسی دیگری به وجود آمد در کاهش فروش و استقبال از آیفون بی تأثیر نبود، چراکه محصولات هواوی و ZTE در ایالات متحده تحت تأثیر دستور دولت این کشور ممنوع شد و از فعالیت این شرکت چینی برای توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های مخابراتی ۵G نیز در بسیاری از کشورها ممانعت به عمل آمد و این امر در نهایت منجر شد که کاربران چینی نیز تصمیم بگیرند تحت تأثیر وقایع مربوطه و به منظور حمایت از تولیدکنندگان برتر چینی خرید و استفاده از گوشی‌های آیفون و سایر محصولات آمریکایی اپل را تحریم و بایکوت کنند.بر اساس گزارشی که در سایت تک رادار آمده است، تحریم خرید و استفاده از آیفون توسط کاربران و شهروندان چینی که از لحاظ جمعیت، طیف وسیع و بسیار گسترده‌ای از مشتریان اپل را در جهان تشکیل می‌دادند، تأثیر منفی بسیار زیادی گذاشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد که تصمیم و واکنش چینی‌ها به منظور ضربه به دولت آمریکا بسیار بجا و مناسب اتخاذ شده است، چراکه آمارها نشان می‌دهد به میزان قابل توجهی از میزان فروش آیفون کاسته شده و آن را با خطر زیان‌دهی گسترده‌ای روبرو کرده است که این امر می‌تواند برای اپل بسیار نگران کننده و بحرانی محسوب شود.
از طرفی دیگر، اپل به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش استقبال کاربران جهانی از سایر محصولات و گجت‌های هوشمند همچون ساعت هوشمند مدتهاست که تمرکز خود را از فروش صرف آیفون برداشته و سعی دارد از طریق محصولات جدید دیگری وارد بازارهای جهانی شده و سهم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص دهد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :