آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 255848
تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1398 12:28
تعداد بازدید : 398

اپل 26 میلیارد دلار جریمه می شود

کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا اپل را به دلیل دنبال کردن یک رویه تجاری نادرست 26.6 میلیارد دلار جریمه خواهد کرد.
undefined
فارس- شکایت سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای از اپل توسط کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این شکایت در مورد 30 درصد سهمی است که اپل به خاطر استفاده از سیستم پرداخت اپ استور، از اپلیکیشن‌ها دریافت می‌کند. به گزارش «فایننشال تایمز» اسپاتیفای از این مبلغ به عنوان «مالیات اپل» یاد کرده و عقیده دارد این سیستم در واقع به نفع رقیبش اپل موزیک است.
اگر اتحادیه اروپا به نفع اسپاتیفای رای دهد، می‌تواند اپل را به تغییر رویه تجاری وادار کرده و این شرکت را به پرداخت جریمه‌ای برابر با 10 درصد درآمد جهانی‌اش ملزم کند که این مبلغ برای اپل چیزی در حدود 26.6 میلیارد دلار خواهد بود. این احتمال هم وجود دارد که اپل و کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا به توافقی دست پیدا کنند که اپل در آن موظف به کاهش سهم دریافتی یا خاتمه رویه دریافت آن باشد. با توجه به شکایت مشتریان، رقبا و دیگران در بازار، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا تحقیقات رسمی در رابطه با رفتار اپل را آغاز کند.
 انحصارگرایی‌های اپل زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا
 گزارش دیگری در همین خصوص حکایت از آن دارد که تحقیقات اتحادیه اروپا در این زمینه از چند هفته آتی آغاز خواهند شد.
اسپاتیفای اسفند گذشته از قوانین انحصارگرایانه اپل استور، به اتحادیه اروپا شکایت کرده بود؛ اپل اما ضمن رد این اتهامات مدعی است که اسپاتیفای از شکایت خود انگیزه مالی دارد. سرویس‌های دیجیتال در اپل استور موظفند تا در سال اول 30 درصد و در سال دوم 15 درصد از درآمد خود از عضویت مشتریان را به اپل پرداخت کنند. از طرف دیگر امکان این‌که مشتریان خود را برای عضویت به سایت‌های دیگر هدایت کنند نیز وجود ندارد. این شرایط و قوانین باعث می‌شود تا شرکت‌هایی چون اسپاتیفای ناچار شوند هزینه عضویت در سرویس‌های خود را به بهایی که بیشتر از هزینه عضویت در سرویس‌های مشابه در اپل است، افزایش دهند، چیزی که به‌نوعی آن‌ها را از چرخه رقابتی خارج می‌کند. پیروزی اسپاتیفای در این نبرد حقوقی، پیامدهای قابل‌توجهی برای اپل خواهد داشت و ممکن است این شرکت را وادار کند تا یا سهم خود را از درآمد حاصل از عضویت مشتریان در دیگر سرویس‌های دیجیتال کاهش داده و یا اطمینان حاصل کند که دستگاه‌های دیجیتال ساخت این شرکت می‌توانند به خوبیِ کار با سرویس‌های اپل با سرویس‌های طرف سوم نیز کار کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :