آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 256913
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1398 12:9
تعداد بازدید : 174

مدیرعامل شرکت سهامی ‌نمایشگاه‌های بین‎المللی اعلام کرد:

اختصاص سالن به استارت آپ ها و دانش بنیان ها در تمامی نمایشگاه ها

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تقاضا محور کردن برگزاری نمایشگاه ها، اختصاص سالن های خاص به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در هر نمایشگاه، تخصصی کردن رویدادهای نمایشگاهی و در نهایت ارایه تسهیلات به غرفه هایی که با ساخت محصولات مشابه خارجی از ارز بری کشور جلوگیری کنند را از اهداف آتی این شرکت برشمرد.
undefined
شاتا- بهمن حسین زاده رویکرد مدیریت جدید سایت نمایشگاهی ایران را بهره گیری از فناوری های جدید و نوین عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در اعتلای کشور، حمایت از این شرکت ها جایگاه ویژه ای در برنامه های شرکت نمایشگاه ها دارد.
وی افزود: علاوه بر این به منظور افزایش حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در رویدادهای نمایشگاهی تخفیفی 50 درصدی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای فناوری های نوین نقش ارزنده ای در ارتقای درآمدهای کشور دارند و بنده نیز به عنوان مدیری که سابقه سال ها فعالیت اقتصادی را در کارنامه خود دارم معتقدم که باید توجه ویژه ای نسبت به برگزاری این دست از نمایشگاه ها داشت.
حسین زاده در ادامه با بیان اینکه از 32 سایت نمایشگاهی فعلی کشور شاید تنها یک سایت به سوددهی قابل قبولی دست نیافته باشد، ادامه داد: کسب درآمد و سوددهی نخستین هدف ما در سایت های نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران است و برهمین اساس هم بر آن هستیم تا با برنامه ریزی به این هدف کلان دست پیدا کنیم.
وی افزود: هدف ما در درآمدزایی سایت های نمایشگاهی کشور است و این هدف را با شهردار تهران به عنوان مسوول سایت شهر آفتاب که متاسفانه هنوز به بازدهی مالی مناسبی نرسیده است در میان گذاشتیم و حتی پیشنهاد خرید بخشی از سهام این سایت نمایشگاهی را مطرح کردیم اما در ازای آن از این خواسته را از آقای حناچی عنوان کردیم که برای گزینه های مدیرعاملی سایت شهر آفتاب ما هم بتوانیم افرادی را که تجربه فعالیت های نمایشگاهی را در کارنامه خود دارند، معرفی کنیم.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها افزود: سایت نمایشگاهی تهران با قدمتی 50 ساله هویت تاریخی این شهر محسوب می شود و ما امیدواریم که بتوانیم این عنوان را برای سایت­های نمایشگاهی شهرهای دیگر نیز به کار بریم.
حسین زاده با اشاره به ثبت 21 سایت و عنوان نمایشگاهی ایران در اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی UFI اظهار داشت: برخی از این سایت ها در منطقه و جهان جزو سایت های طراز اول و برند هستند.
وی ادامه داد: به طور مثال نمایشگاه نفت و گاز ایران که ماه گذشته برگزار شد برندی جهانی محسوب می شود و با وجود اعمال تحریم های ظالمانه علیه اقتصاد کشورمان بیش از 200 شرکت خارجی در آن حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های با اعلام آمادگی ایران برای افزایش همکاری های نمایشگاهی با دیگر کشورهای جهان گفت: تهاتر فضا یکی از برنامه های شرکت سهامی نمایشگاه ها برای ارتقای همکاری با سایت های معتبر جهانی است.
حسین زاده در رابطه با حمایت های دیگر، شرکت سهامی نمایشگاه ها از شرکت هایی که در اقتصاد ملی نقش آفرینی می کنند، نیز اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری و دیدگاه های وزیر صنعت در رابطه با پشتیبانی از شرکت های داخلی که اقدام به تولید کالاهای مشابه خارجی می کنند، سالنی را نیز به کالاهایی که از ارزبری کشور جلوگیری می کنند، اختصاص خواهیم داد.
وی به تدوین لایحه صنعت نمایشگاهی و تاثیر آن در ارتقای برنامه های این صنعت نیز پرداخت و گفت: با به رسمیت شناختن فعالیت های نمایشگاهی به عنوان صنعت و تصویب لایحه ساماندهی نمایشگاه ها و ارایه تسهیلات لازم برای گسترس کمی و کیفی این صنعت، شرایطی فراهم شود که نمایشگاه ها بتوانند نقش مورد نظر در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی بخش تولید را ایفا کنند.
وی افزود: با تصویب این لایحه، صنعت نمایشگاهی رسما به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور مطرح می شود و این موضوع موفقیتی عظیم برای فعالین صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده در ادامه با بیان ضرورت اهتمام مسوولان نمایشگاه بین المللی ایران به استفاده از طرح رجیستری به عنوان یکی از فناوری های جدید در فعالیت های نمایشگاهی گفت: با کمک فعالان صنعت نمایشگاهی در انجمن ها و تشکل های این صنعت مبحث طرح ریجیستری را به سرانجام خواهیم رساند و براساس آن تمامی ثبت نام ها اعم از غرفه داران و... باید در سایت نمایشگاه ثبت شود.
وی با برشمردن دیگر اهداف این شرکت در ارتباطات جهانی خود گفت: به دنبال آن هستیم تا صادرات ایران به 15 کشور را ارتقا دهیم؛ کشورهای همسایه به علاوه چین و روسیه در این هدف گذاری قرار دارند. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها افزود: راه اندازی کالج یا مدرسه صنعت نمایشگاهی نیز یکی دیگر از اهداف ما در سایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران است.
حسین زاده همچنین در رابطه با امکان افزایش نرخ بلیط ورودی نمایشگاه ها نیز گفت: از آنجایی که به دنبال تخصصی تر کردن حضور افراد بازدیدکننده از نمایشگاه هستیم این امکان وجود دارد که در صورت تصویب مجمع شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نرخ ورودی سایت نمایشگاهی تهران به 6 هزار تومان افزایش پیدا کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :