آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 257626
تاریخ انتشار : 16 تیر 1398 12:57
تعداد بازدید : 134

آموزش و پرورش نتوانست تصحیح اوراق را الکترونیکی کند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش قول داده بود تصحیح اوراق امتحانی را الکترونیکی کند اما نتوانست چون همه مناطق یکدست از امکانات فناوری برخوردار نیستند.
undefined

فناوران- قاسم احمدی لاشکی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر درباره مصوبه شبکه ملی اطلاعات در شهرهای زیر 20 هزار نفر اظهار کرد: متأسفانه دولت نتوانسته این را عملیاتی کند و دو هفته گذشته یکی از نماینده ها سوالی را از وزیر ارتباطات برای آماده نشدن زیرساخت ها مطرح کرد. وزیر قول هایی داده اما هنوز محقق نشده است.
وی افزود: موضوع این است که اولویت دولت، آموزش و فناوری نیست. درباره هوشمندسازی مدارس نیز محتوا را حتماً باید آموزش و پرورش فراهم کند و امیدوارم زیرساخت هم نهایی شود. آموزش و پرورش قول داده بود تصحیح اوراق را الکترونیکی کند اما نتوانست چون همه مناطق یکدست از امکانات فناوری برخوردار نیستند.
علی معینی دبیر شورای راهبردی فناوری وزارت علوم نیز در این برنامه گفت: اکنون دانشگاه ها در استفاده از فضاهای فناورانه پیشرو بوده و نظام آموزشی ما دچار عقب ماندگی در این زمینه نیست. وی افزود: نقش دانشگاه را به درستی در عرصه صنعت تبیین نکرده ایم؛ ایجاد پتانسیل و ظرفیت های لازم برعهده سیستم آموزشی و بالفعل کردن این توانمندی و ظرفیت ها، برعهده بخش صنعت است.
معینی با بیان اینکه امکان دارد ضعف هایی در اجرا در بخش آموزش داشته باشیم ولی کلیت موضوع آموزش در وزارت علوم انطباق با استانداردهای جهانی است گفت: وظیفه دانشگاه ها آموزش و ایجاد پتانسیل است تا دانشجو بعد از فارغ التحصیلی با آموزش دو سه ماهه خودش را با محیط کار تطبیق بدهد. مطالب کلی نهادینه می شود تا بتواند پس از ورود به بازار کار خودش را سریع تر تطبیق بدهد.وی ادامه داد: 4.5 میلیون دانشجو داریم. ساختار موجود سلسله مراتبی است و اگر بخواهیم رشته جدیدی ایجاد کنیم که بین رشته ای باشد و هر دانشکده ای یک مبحث را ارائه دهد ساختارها بسختی اجازه آن را می دهند. ساختارها مانع اجرای برخی نوآوری ها هستند. فناوری اطلاعات می تواند نقش خوبی در این زمینه بازی کند. دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات وزارت علوم ادامه داد: فناوری اطلاعات در بخش محتوا و اجرا می تواند کمک کننده باشد. مثلاً اگر تصمیم گرفتیم تخته هوشمند برای همه کلاس ها در مدارس بگذاریم یا e‑learning را پیاده کنیم باید بدانیم ساختارها چیست، دستورالعمل ها و روندهای اجرای آن چیست.
وی با بیان اینکه ساختار فعلی در دانشگاه ها از این حیث مطلوب نیست، درباره متصل بودن دانشگاه ها به سامانه های مرتبط با دولت الکترونیکی گفت: عمده دانشگاهای مهم ما به سامانه وصل هستند. به دنبال اتصال همه دانشگاه ها هستیم و وزارت علوم حداکثر تلاش خود را بکار بسته و در حال تکمیل آن است. البته برخی مسایل هم در اختیار ما نیست و دانشگاه ها مشکلاتی دارند که باید کمک کنیم حل شود.
منبع: فناوران


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :