آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 258927
تاریخ انتشار : 9 شهریور 1398 16:42
تعداد بازدید : 4739

سامسونگ اول، هواوی دوم و اپل سوم

بیشترین گوشی ها را چه برندهایی سه ماهه دوم سال فروختند

در طول یک دهه گذشته سهم برندهای مختلف موبایل در دنیا با تغییرات بسیاری همراه بوده است؛ مثلا نوکیا که ۱۴ سال بزرگ ترین تولیدکننده گوشی در دنیا بود برای مدتی به شکل کامل حذف شد، سامسونگ توانست طی چند سال جایگاه نوکیا را تصاحب کند، اپل با یک تک گوشی به رده دوم جدول بزرگ ترین تولیدکنندگان دنیا صعود کرد و در همه این سال ها شرکت های بزرگ و کوچکی متولد شدند و گاهی شاهد از رده خارج شدن آنها بودیم.
undefined

آی تی من- از آنجایی که بازار جهانی گوشی های هوشمند که در سال های اخیر با رکود قابل توجهی مواجه شده است، بسیاری از شرکت های تولیدکننده موبایل در تلاشند با ارایه و افزودن قابلیت و فناوری های نوین و منحصر بفرد نظر و توجه کاربران و مشتریان را به سوی خود جلب کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف در جهان را به خود اختصاص دهند.
با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می آمد، اما در سال های اخیر شاهد یک رکود و کاهش بی سابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچ ام دی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.
بر اساس گزارش ها، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳.۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۳۸.۶ درصد، اپل ۱۶.۱ درصد، بلک بری ۱۹.۱ ، اچ تی سی ۴.۵ درصد و سایر برندها نیز ۱۷.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند. با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده می شود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشی های نوکیا در طول سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده به گونه ای که بعد از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ می توان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است. بر اساس گزارش فون آرنا، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به گونه ای که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳.۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی ۲۲.۷ درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارش های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سال هاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشی های هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره ای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هواوی با ۱۷.۶ درصد، اپل ۱۰.۱ درصد، شیائومی ۹.۷ درصد و اوپو ۸.۹ درصد توانسته اند برترین رتبه های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند. همچنین روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سال های اخیر است که توانسته اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :