آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 259060
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1398 15:17
تعداد بازدید : 510

تربیت کارآفرینان نخبه در مدرسه اتاق تهران

ناصر عندلیب، مدیر موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به یکسال برنامه ریزی و تدوین روش اداره مدرسه کسب وکار اتاق تهران قبل از راه اندازی آن؛ اعلام کرد که این مدرسه کار خود را از ترم دوم تحصیلی سال جاری آغاز خواهد کرد.
undefined

فناوران - هفته گذشته و طی مراسمی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تاسیس و راه اندازی مدرسه کسب و کار تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این برای نخستین بار در کشور است که یک مدرسه کسب وکار به معنای متعارف و آکادمیک آن در ایران راه اندازی می شود.
مدرسه کسب وکار یا business school یک موسسه در سطح دانشگاهی است که مدرک مدیریت کسب وکار را به دانشجویان ارایه می دهد. به طور مشخص و بر طبق استانداردهای بین المللی، یک مدرسه کسب وکار دروسی از این قبیل حسابداری، مدیریت، استراتژی، اقتصاد، کارآفرینی، مالی، مدیریت منابع انسانی، سیستم های اطلاعات مدیریت، تجارت بین المللی، تدارکات، لجستیک، بازاریابی، روانشناسی سازمانی، رفتار سازمانی، روابط عمومی، روش تحقیق و دروس دیگری از این دست را ارایه می دهد. مدیرعامل موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران با بیان اینکه این مدرسه به دنبال تکرار تجربه های پیشین در تاسیس مدارس کسب وکار نبوده، بلکه زمینه ورود به عرصه های نادیده کسب وکار را فراهم خواهد کرد، افزود: دانش ارایه شده در این مدرسه نه تنها به دنبال تاثیرگذاری روی جامعه کسب وکار است بلکه به دنبال تاثیرات کلان و ایجادکننده و فرصت ساز توسعه محلی و منطقه ای است.
ناصر عندلیب هدف از آموزش ها در مدرسه کسب و کار را توسعه ذهن و توسعه مهارتی مدیران، کارآفرینان، صاحبان کسب وکار و دانشجویان عنوان کرد و افزود: این مدرسه کسب و کار در راستای انجام هر چه بهتر وظایف اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تهران و به منظور ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان واحدهای عضو و همچنین اجرای هر چه مناسب تر رسالت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تربیت نیروی متخصص و توسعه تحقیق و فناوری در کشور و تبدیل به دانشگاه نسل سوم، تاسیس می شود.
به گفته وی، تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین مورد نیاز اتاق، ارتقا سطح علمی مدیران و متخصصان شاغل در بخش های بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی به دانش روز و در سطح جهانی، ارایه دوره های تخصصی کاربردی‑بین المللی با همکاری مراکز علمی معتبر خارج کشور برای متخصصان داخلی و خارجی و ایجاد و توسعه دوره های بین رشته ای کاربردی از جمله وظایف تببین شده برای این مدرسه کسب و‎کار است.
وی در عین حال، ارکان مدرسه کسب و کار را آموزش، پژوهش و توسعه کسب وکار عنوان کرد که به گفته وی، با شیوه هایی نوین و متمایز طراحی و اجرا خواهند شد.
منبع: اتاق تهران


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :