آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 259367
تاریخ انتشار : 24 شهریور 1398 12:38
تعداد بازدید : 758

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور:

خسارت مردم از تقصیر بانک ها در اجرای رمز پویا جبران می شود

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان این که برخی از عدم اجرای طرح رمز پویا خسارت دیده اند از جبران خسارت ناشی از کوتاهی بانک ها در عدم استفاده از رمز دوم خبر داد.
undefined

آی تی من- جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: قرار بود استفاده از رمز پویا از اول تیر اجرایی شود اما متأسفانه از سوی برخی بانک ها کوتاهی شده است.
وی ادامه داد: به همین منظور، مهلتی به بانک ها داده شد و برای کسانی که بر اثر عدم اجرای این قانون دچار خسارت شد ه اند، جبران خسارتی دیده شده و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
جاویدنیا گفت: به زودی یک تحول در این زمینه انجام می شود و بنا شده به صورت الزامی و اجباری طرح استفاده از رمز دوم اجرایی شود.
معاون دادستانی کل کشور افزود: رمز یک بار مصرف می تواند جرایم و تقلب در حوزه برداشت های غیر مجاز اینترنتی را به صورت چشمگیری کاهش دهد چرا که در حال حاضر جرایم اینترنتی رشد ۳۰۰ درصدی در کشور داشته است.
به گفته این مقام مسؤول، بانک ها باید به مسأله امنیت در زیرساخت خدمات بانکداری الکترونیکی برای پیشگیری از نفوذ یا کلاهبرداری مجرمان توجه زیادی کنند.
در همین رابطه رییس پلیس فتای تهران بزرگ درخصوص تبادلات اینترنتی مالی به شهروندان توصیه کرد از بانک های عامل درخواست مطالبه رمز یک بار مصرف کنند تا امنیت بالاتری داشته باشند.
به گزارش  میزان، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان افزایش جرایم اینترنتی و کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی گفت: اکثر افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت اقتصادی می کنند، مجوز قانونی نداشته و از چنین بستر هایی استفاده می کنند.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: با توجه به اینکه این فعالان بدون مجوز، قابل شناسایی از طریق اصناف و اتحادیه ها نیستند لذا شهروندان باید از معامله با افراد ناشناس خودداری کنند چراکه احتمال ایجاد مشکلاتی برای نحوه داد و ستد و اصالت و سلامت کالا زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان از صفحات مجازی کمتر خرید و استفاده کنند، گفت: این شبکه ها فاقد نمایندگی لازم برای معاملات هستند و اگر کاربری اصرار خرید از این طریق را دارد حتما باید یک محل کار مشخصی را از فرد ارایه کننده خدمات پیدا کند تا درصورت بروز مشکل شخص به محل کار یا نمایندگی فروشگاه مراجعه و مشکل خود را پیگیری نماید. کاظمی ادامه داد: شهروندان در صورت ایجاد مشکل باید شکایت خود را از طریق مراجع قضایی به پلیس فتا ارجاع دهند تا پلیس فتا پاسخگوی شهروندان باشد.
وی افزود: البته گروهی از همکاران من در پلیس فتا از قبل این فضا را رصد و موارد مجرمانه و مشخص تخلفات را به مرجع قضایی گزارش می کنند.
رییس پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص تبادلات اینترنتی مالی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان از بانک های عامل درخواست مطالبه رمز یک بار مصرف کنند تا در جهت معاملات اینترنتی امنیت بالاتری داشته باشند و کمتر دچار مشکل شوند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :