آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 262389
تاریخ انتشار : 21 مهر 1398 13:15
تعداد بازدید : 675

تلویزیون های هوشمند ابزار جمع آوری اطلاعات هستند

نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه پرینستون نشان می دهد که تلویزیون های متصل به اینترنت، پر از ردیاب های تشنه اطلاعات هستند.
undefined

فناوران- آن طور که آرویند نارایانان استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون در ایمیلی خطاب به پایگاه ورج نوشته است، در صورت استفاده از تلویزیون های هوشمند روکو و فایر تی وی آمازون، کمپانی های متعددی می توانند تصویر نسبتا جامعی از برنامه هایی که کاربر نگاه می کند، تهیه کنند. نظارت و آگاهی ناچیزی در مورد این فعالیت ها وجود دارد، به خصوص در مورد این که این اطلاعات به کجا فروخته می شوند.
کاربران در واقع همزمان با نصب تلویزیون های هوشمند، با فروخته شدن اطلاعات شان موافقت می کنند. این در حالی است که بسیاری از این کاربران حتی روحشان نیز از این که چه اتفاقی در حال روی دادن است، خبر ندارد.
این امر در مورد دیگر فناوری های هوشمند خانگی نیز صدق می کند. پژوهشگران دانشگاه نورث ایسترن در مطالعه ای که روی ۸۱ وسیله خانگی هوشمند انجام دادند، دریافتند که برخی از این وسایل از جمله زنگ هوشمند Ring Doorbell، الکسای آمازون و آیفون تصویری هوشمند Zmodo حرف زدن و حرکات کاربر را حتی در زمانی که از آن ها هیچ استفاده نمی کند نیز تحت نظر داشته و ثبت می کنند.
برای درک میزان اطلاعاتی که توسط تلویزیون های هوشمند جمع آوری می شود، نارایانان و همکارش هومن مهاجری مقدم روباتی ساختند که به طور خودکار هزاران کانال روی تلویزیون های روکو و فایر تی وی نصب کرد. این روبات در مرحله بعد با گشتن به دنبال ویدئوها و مشاهده آن ها رفتار انسانی را تقلید کرده و به محض رسیدن به یک تبلیغ، میزان اطلاعاتی را که در پشت پرده ذخیره می شود، ردگیری کرد.
این پژوهش در مجموع وجود ردیاب های اطلاعاتی را در ۶۹ درصد از کانال های تلویزیون روکو و ۸۹ درصد کانال های فایر تی وی آمازون، تایید کرد.
برخی اطلاعات مثل نوع دستگاه و شهر در کاربران منحصر به فرد نیستند اما از اطلاعات دیگر از جمله شماره سریال دستگاه، شبکه وای-فای و شناسه تبلیغات می توان برای پیدا کردن یک کاربر خاص استفاده کرد.
نارایانان می گوید: الگوی تجارتی تبلیغات هدف در تلویزیون ها با حریم شخصی کاربران همخوانی ندارد و ما باید با این واقعیت روبه رو شویم. پلتفرم های مبتنی بر تبلیغات برای دستیابی به درآمد حداکثری احتمالا به داده کاوی و شخصی سازی/متقاعدسازی الگوریتمی روی خواهند آورد تا چشم افراد را تا بیشترین زمان ممکن به صفحه تلویزیون بدوزند.
منبع: ایرنا


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :