آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 262591
تاریخ انتشار : 28 مهر 1398 13:21
تعداد بازدید : 591

جزییات تولید اپلیکیشن و کیف الکترونیکی برای دانش آموزان

مشاور فناوری و خدمات فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به اعلام برنامه های سازمان پژوهش در حیطه توزیع بر خط کتب درسی و تولید کیف الکترونیکی و بسته های آموزشی و یاددهی - یادگیری پرداخت.
undefined

فناوران- محسن باهو با بیان اینکه یکی از ماموریت های سند تحول و برنامه درسی ملی و سیاست های اجرایی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی منبعث از اسناد بالادستی، بهره مندی هوشمندانه از فرصت های فناوری اطلاعات و خدمات فضای مجازی برای ارتقای کیفیت یاددهی- یادگیری و تنوع بخشی به محیط ها و رسانه های یادگیری است اظهار کرد: در این میان یکی از چرخش های تحول آفرین اسناد تحولی نیز توجه به موقعیت های یادگیری جدید است.
باهو ادامه داد: سازمان با استفاده از توانمندی های جامعه و منبعث از برنامه درسی اقدام به تولیدات متنوع رسانه ای در بستر نرم افزارهای آموزشی در قالب های مختلف کرده است که از این جمله می توان به خود آموز دانش آموزی، طرح درس معلم و در نهایت اجزای پشتیبانان فرآیند تدریس و کلاس درس اشاره کرد. در مجموع حدود ۱۲ گونه دسته بندی از قالب ها و چارچوب های تولید دست افزارها و نرم افزارهای آموزشی استاندارد نویسی شده و تولیدات نمونه و الگویی را
 انجام داده است.
وی با بیان اینکه به این ترتیب حدود ۴۰۰ نرم افزار برای استفاده معلم، دانش آموز و خانواده ها تولید شده است که ابتدا بر محمل لوح فشرده برای استفاده مدارس ارسال شده است اظهار کرد: در تکمیل کار، محتواها بر بستر وب تغییر یافته و در شبکه ملی مدارس ایران( رشد) بارگذاری شده و به صورت رایگان برای همگان در دسترس قرار گرفته است.
وی افزود: گام بعدی، تولید محتوای الکترونیکی کتاب های درسی و یا تهیه نسخه الکترونیکی کتب بوده است. نسخه الکترونیکی هم روی پایگاه دفتر نظارت بر نشر و شبکه رشد بارگذاری شده است و اگر دانش آموز ما به هر دلیلی به کتاب کاغذی دسترسی نداشت می تواند به سامانه رجوع کرده و کتاب درسی را دریافت و روی هر  حامل الکترونیکی مورد استفاده قرار دهد.
باهو با بیان غنابخشی محتوای درسی گفت: قبل از چاپ سپاری، کلیه پیش تالیف ها به خصوص برای پایه دوازدهم، یازدهم و دهم  به معلمان منتخب هر استان که در سامانه دسترسی فعالیت دارند ارسال می شد و نظراتی که معلمان منتخب می دادند گروه ها آموزشی محتوای پیش تالیف را یک مرتبه بررسی مجدد کرده و چناچه اشکالاتی وجود داشت مورد ویراست قرار می دادند تا بتوانیم کتاب های درسی را با کمترین خطا در اختیار استفاده کنندگان قرار دهیم.
منبع: ایسنا 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :