آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 262947
تاریخ انتشار : 13 آبان 1398 11:41
تعداد بازدید : 726

با وجود مخالفت دادستانی انجام شد

شبیخون وزارت ارتباطات به خدمات ارزش افزوده

با وجود دستور معاون فضای مجازی دادستانی مبنی بر منتشر نکردن سابقه خدمات ارزش افزوده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شب گذشته سامانه دسترسی به سوابق پرداخت به شرکت های ارزش افزوده را در اختیار کاربران قرار داد.
undefined

آی تی من- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شناسایی کلاهبرداری های احتمالی در شرکت های ارزش افزوده، وعده داده بود که سوابق پرداختی کاربران به سرویس های مختلف وس را در اختیار آنها می گذارد.
در همین حال شرکت های خدمات ارزش افزوده به مقابله با این وعده پرداختند و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص شکایت کردند.
پس از این شکایت بود که دادستانی دستور داد تا روشن شدن زوایای این موضوع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این اقدام صرف نظر کند. 
در همین رابطه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته بود: «اطلاعات مربوط به هزینه سرویس های ارزش افزوده مشترکان در اپراتورها آرشیو شده بود که در حال بازیابی است تا برای مشترکان ارسال شود. اما پیرو شکایتی که شرکت های ارزش افزوده به دادستانی کل کشور ارائه داده اند؛ معاون دادستان کل از اپراتورها خواسته تا این پیامک را ارسال نکنند».
با وجود دستور دادستانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه شب در توویتی نوشت: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است! پول هایی که برای شرکت های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با *۸۰۰*۶# می توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید. کمکم کنید حقتون رو بگیرم.»
البته به نظر می رسد برای ارایه این گزارش اپراتورها با مشکلاتی مواجهند و زمان زیادی برای پاسخگویی نیاز دارند.
همراه اول در پیامی به مشترکان اعلام می کند که ظرف 24 ساعت به درخواست آنها پاسخ می دهد. ایرانسل زمان مشخصی را برای پاسخگویی اعلام نمی کند اما حداقل شب گذشته سیستم این اپراتور بسیار کند عمل می کرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :