آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 263722
تاریخ انتشار : 12 آذر 1398 11:17
تعداد بازدید : 4848

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به اجرا گذاشت

مقابله با افزایش قیمت ها در فضای مجازی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دیروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که طرح تشدید بازرسی را به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها در فضای مجازی به اجرا گذاشته است.
undefined

فناوران- در اطلاعیه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که دیروز منتشر شد، آمده است: «به اطلاع کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی می رساند، همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف در حوزه نظارت بیشتر بر بازار جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان درحال اجرا می باشد.
بدیهی است که نظارت در حوزه تجارت الکترونیکی به ویژه کسب و کارهای اینترنتی نیز از این امر مستثنی نمی باشد. از آنجایی که کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی همواره بهترین عملکرد را در حوزه تجارت الکترونیکی داشته اند لذا نیاز است که در این شرایط خاص نیز همچون گذشته جهت ایجاد آرامش در سطح بازار با هم و در کنار هم با عملکردی مطلوب، فضایی مناسب و رو به رشد را در فضای کسب و کار آنلاین شاهد باشیم.» 
البته در این اطلاعیه، شیوه نظارت بر موضوع افزایش قیمت ها اعلام نشده است؛ زیرا با توجه به تعداد زیاد و تنوع فروشگاه های دارای نماد الکترونیکی، نظارت در این زمینه کار دشوار خواهد بود. همچنین روشی برای اطلاع رسانی و شکایت مشتریان اعلام نشده است.
همچنین، از آنجا که اقتصاد پلتفرمی روز به روز در حال گسترش است و در پلتفرم ها و بازارگاه ها، عمدتا قیمت ها از سوی عرضه کنندگان تعیین می شود و خود پلتفرم، نقش کمرنگ تری در این زمینه دارد، مشخص نیست که در صورت افزایش قیمت از سوی عرضه کنندگان، مسوولیت آن با چه کسی است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :