آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 265667
تاریخ انتشار : 8 بهمن 1398 13:28
تعداد بازدید : 4775

واکاوی سهم اپراتورها در ارسال پیامک های تبلیغاتی

بر اساس آخرین آمار مندرج در سایت سازمان رگولاتوری تا کنون 225 هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی از سوی این سازمان مسدود شده است و رگولاتوری از مردم خواسته تا همچنان شماره سیم کارت پیامک های مزاحم را برای این سازمان ارسال کنند.
undefined

فناوران - اخیرا اما پیمان قره داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری از مسدودسازی و قطع ۱۴ هزار و ۲۸۹ سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم در نیمه اول دی ماه خبر داد.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد سیم کارت های مسدود شده مربوط به اپراتور ایرانسل است، افزود: در این بازه زمانی حدود ۹ هزار و ۲۹۵ سیم کارت ایرانسل مسدود شده است که این آمار نشان می دهد روزانه حدود ۷۱۵ سیم کارت ایرانسل توسط سامانه های رگولاتوری شناسایی شده و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده است.
به گفته این مقام مسوول در زمینه ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی در نیمه اول دی ماه اپراتور رایتل وضعیت خوبی ندارد، چرا که در این دو هفته ۳ هزار و ۱۲۶ سیم کارت رایتل یعنی بطور متوسط روزانه ۲۴۰ سیم کارت شناسایی و امکان ارسال پیامک برایشان غیرفعال شده است.
بر اساس این گزارش اپراتور همراه اول که در واقع از مجموع دو اپراتور دیگر هم سهم و ضریب نفوذ بیشتری از نظر تعداد مشترکان دارد، اما در رتبه سوم کمترین مزاحمت برای مشترکان خود و سایر اپراتورها قرار دارد.
فارغ از توجه اپراتورها به مقوله احترام به حقوق مشترکان و اینکه برخی اپراتورها اصولا اهمیتی به این مقوله و مشتری مداری می دهند یا نه؟ اما سرنخ و علت بی پایان شدن مهار پیامک های تبلیغاتی در کجاست؟
مسوولان سازمان رگولاتوری ظاهرا بهتر از مشترکان و رسانه های متعرض به ارسال پیامک های تبلیغاتی می دانند که ریشه این مشکل در کجاست و چرا برخی اپراتورها سهم بیشتری از این تخلف و معضل را به خود اختصاص داده اند.
در همین رابطه مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری گفته: در گام اول اپراتورها باید هنگام واگذاری و فروش سیم کارت، فرایند احراز هویت را به صورت دقیق انجام دهند، آمار بالای تخلفات پیامکی نشان می دهد اپراتورها در این زمینه خوب عمل نکرده اند. در گام دوم نیز اپراتورها باید قوانینی را در سامانه های خود برای شناسایی و غیر فعال کردن سیم کارت های متخلف تعریف کنند.
آنچه مسلم است میزان خام فروشی سیم کارت، عدم احراز هویت صحیح و بالا بودن میزان سیم کارت های غیرفعال هر اپراتور نیز یکی دیگر از عوامل و سرنخ های سرازیر شدن پیامک های تبلیغاتی بر سر مشترکان و ترجیح سود اپراتورها به حقوق و آرامش مشترکانشان است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :