آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 266128
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1398 10:57
تعداد بازدید : 4795

«نت سنج» عملکرد اپراتورهای اینترنت را شفاف می کند

سامانه نت سنج پلاس یک داشبورد است که توسط وزارت ارتباطات راه اندازی شد و شهروندان می توانند با استفاده از آن ببینند کدام سرویس اینترنتی، با چه کیفیتی و چه قیمتی در منطقه ای که هستند در دسترس است.
undefined

فناوران- محمد جواد جهرمی در توییتی نوشت: سامانه سنجش کیفیت اینترنت توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد، این سامانه که ابتدا فرادید نامگذاری شده بود حالا به نت سنج پلاس تغییر نام داده است.
نت سنج پلاس یک داشبورد است که شهروندان می توانند با استفاده از آن ببینند کدام سرویس اینترنتی، با چه کیفیتی و چه قیمتی در منطقه ای که هستند در دسترس است تا با مقایسه کیفیت سرویس های گوناگون دست به انتخاب بزند. امکان هایی همچون ثبت شکایت، مقایسه سرویس ها، مقایسه قیمت، تست سرعت اینترنت و خرید آنلاین از دیگر ویژگی های این سامانه است.
حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان سامانه ای را به نام نت سنج پلاس راه اندازی کرده است، گفت: پس از دو سال تلاش ما توانستیم سامانه ای را به نام نت سنج پلاس طراحی کنیم که در آن مردم می توانند به مقایسه اپراتورها پرداخته و در صورت نارضایتی شکایت خود را ثبت کنند. درواقع باید بگویم در این سامانه وضعیت خدمات دهی اپراتورها را در کل کشور مورد سنجش قرار می دهیم و از لحاظ کیفیت و پوشش کارکرد آنها را اندازه گیری می کنیم.
فلاح جوشقانی گفت: یکی از کارهایی که ما در سامانه نت سنج پلاس انجام داده ایم این است که برای ارزیابی اپراتورها توسط این سازمان، خودمان در شبکه در ۶ هزار نقطه از کشور سرویس می گیریم که بر اساس نوع سرویس و کیفیتی که دارند آنها را مورد سنجش قرار می دهیم. این در حالی است که پوشش های اینترنتی آنها توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: از ویژگی های دیگر این سامانه نت سنج پلاس بر اساس دسته بندی و شاخص های جهانی محاسبه بازی ها، وب گردی و صوت بر روی اینترنت را انجام می دهیم که این بخش یکی از مهم ترین خدمات برای اقشار مختلف جامعه محسوب می شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: شهروندان با استفاده از سامانه وب سنج پلاس می توانند هنگام وارد شدن به این سامانه از وضعیت خدمات و اینترنتی که استفاده می کنند باخبر شوند. البته باید بگویم به محض ورود هر یک از شهروندان به این سامانه در ابتدا نوع اپراتور آنها مشخص شده و کیفیت اینترنت آنها مورد بررسی قرار می گیرد. از طرفی باید بگویم در این سامانه ما یک بخش کیفیت داریم که سرعت اپراتورها را در محل های موردنظر مورد سنجش قرار می دهد. درواقع دانلود و آپلود سرویس ها ارزیابی می شود.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه برای راه اندازی این سامانه دو سال کار تخصصی انجام شده است و به عنوان یک اقدام جدید در روند افزایش کیفیت اپراتورها محسوب می شود، گفت: سامانه نت سنج پلاس ابزاری است برای شفاف سازی اپراتورها و نظارت مردم بر کارکرد آنها است. درواقع این سامانه باعث می شود بین اپراتورها یک رقابت به وجود بیاید و همین امر منجر به افزایش کیفیت خدمات خواهد شد. به این معنا که اپراتورها با نظارت مردم که حق انتخاب با آنها است، در ارائه خدمات پاسخگو خواهند بود، زیرا از طرف دیگر اپراتورها برای حفظ مشترکین خود به طور خودکار کیفیت خدماتشان را افزایش می دهند.
منبع: فارس 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :