آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 266505
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1398 10:51
تعداد بازدید : 4919

کاهش فروش آیفون در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

فروش آیفون در چین نسبت به ماه های قبل کاهش قابل توجهی را تجربه کرد، اما درنهایت اپل کمتر از تولیدکننده های دیگر از بحران کنونی خسارت دید.
undefined

آی تی من- اپل در جلسه مشترک با سرمایه گذاران تأیید کرد که شیوع ویروس کرونا جدید در چین، خسارت هایی را به فروش گوشی آیفون در آن کشور وارد کرده است. تحلیل گر UBS ادعا می کند که کاهش فروش گوشی آیفون در ماه ژانویه، به ۳۸ درصد رسید.
تحلیل گر UBS در مصاحبه با بلومبرگ گفت که تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند در چین در ماه ژانویه نسبت به ماه قبل، ۲۸ درصد کاهش داشت. چنین کاهشی بیش از مقدار میانگین و معمول در ماه ژانویه محسوب مب شود. کاهش فروش آیفون از ماه دسامبر تا ماه ژانویه در چین، عموما رخ می دهد، چون فوش آیفون در چین به نوعی رویکرد فصلی دارد. ازطرفی کاهش که در سال جاری رخ داد، شدیدتر از سال های گذشته بود. فروش آیفون در مقایسه ی سالانه نسبت به سال گذشته افزایش داشت. اطلاعاتی که از China Academy of Information and Communication Technology دریافت شد، نشان می دهد که فروش آیفون در ماه اول سال ۲۰۲۰، بیشتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته بود. باوجود کاهش ۳۷ درصدی فروش کل بازار گوشی های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۹، فروش آیفون با رشد پنج درصدی همراه بود.
باوجود رشد سالانه فروش آیفون در چین، وضعیت در این کشور هنوز غیرقابل پیش بینی به نظر می رسد. بحران ویروس کرونا هنوز چین و کسب وکارها فعال در کشور را تحت تأثیر دارد و کوپرتینویی ها باید برای ماه های آتی سال جاری و فصل دوم سال مالی، برنامه های جدید و پیش بینی های بهینه ارائه کنند. آرکوری، تحلیل گر UBS درباره وضعیت اپل در چین می گوید:
وضعیت آن چنان سیال و متغیر به نظر می رسد که اپل هنوز پیش بینی قابل توجهی برای ماه های پیش رو ارائه نداده است. سرعت بازیابی در فصل ژوئن شرکت، وابستگی زیادی به تقاضای بازار دارد که پیش بینی آن در وضعیت حاضر بسیار دشوار خواهد بود.
اپل هفته گذشته در یادداشت مخصوص سرمایه گذاران گفت که توانایی رسیدن به پیش بینی های درآمدی فصل دوم را ندارد و دلیل آن را شیوع ویروس کرونا در چین دانست. اپل کاهش توانایی درآمدی را تحت تأثیر دو عامل، محدودیت تأمین جهانی برای آیفون و محدود شدن تقاضا در چین دانست. بلومبرگ در پایان گزارش خود می گوید که اپل بیش از نیمی از فروشگاه های خود را در چین بازگشایی کرد. تاکنون ۲۹ فروشگاه از ۴۲ فروشگاه کوپرتینویی ها در چین بازگشایی شده اند، اما در ساعت های محدود به مشتریان خدمت رسانی می کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :