آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 268767
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1399 13:9
تعداد بازدید : 4776

در پاسخ به گله کاربران از کندی سرعت

زیرساخت: مشکل اینترنت موبایل از اشباع فرکانسی است

از روز گذشته تاکنون برخی از کاربران موبایل نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایه مندند؛ با این وجود شرکت زیرساخت اعلام می کند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است.
undefined

فناوران- افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیف تر از قبل شده است.
با این وجود پیگیری ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی کند.
سجاد بنابی، نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به بروز این مشکل اظهار داشت: ما طی دیروز و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.
وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا نه، گفت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.
این مقام مسوول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکل های مخابراتی می تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.
مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ برابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهمترین مطالبات کاربران در این روزها است که از طریق شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می شود.
بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان می دهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تعداد تماس های کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.
در این زمینه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به دلیل افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مشکلات کیفیت اینترنت عنوان کرده است و از سازمان صدا و سیما می خواهد که باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز را که هم اکنون در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد.
با این حال برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان بر بوده، به بحران کرونا نمی رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در حالی که کاربران هم اکنون با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجه هستند. از این گذشته بخشی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می شود که فرکانس نمی تواند راه حل مناسبی برای آن باشد.
منبع: مهر 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :