آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 269792
تاریخ انتشار : 3 تیر 1399 13:14
تعداد بازدید : 133

همراه اول پیشران مسوولیت اجتماعی در ایران

همراه اول در سال های اخیر به گواه اخبار و آمار، توانسته خود را به جایگاه نخست تعهد به مسوولیت اجتماعی در میان شرکت های ایرانی برساند.
undefined

فناوران - موضوع اما اینجاست که خدمات این اپراتور در حوزه مسوولیت اجتماعی تنها محدود به جغرافیای این شرکت نمی شود. وقتی شرکتی بزرگ پیشتاز انجام کاری در کشور می شود، توجهات رسانه ها را به اقدام خود جلب کرده و به این ترتیب زمینه ساز یک فرهنگ سازی و الگویی برای سایر شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی نیز می شود. بلندترین قله در خدمات مسوولیت اجتماعی همراه اول را می توان به پیشگام شدن این شرکت با ده ها میلیون مشترک در حذف قبوض کاغذی دانست. اتفاقی بزرگ و میمون که زمینه آشنایی مردم با پرداخت های قبوض الکترونیکی را فراهم کرد و پس از آن نهادهای دیگری نیز به این اقدام پیوستند که از آن جمله می توان به حذف قبوض گاز، برق، تلفن ثابت و حتی قبوض جرایم رانندگی و کروکی های پلیس و غیره نیز اشاره کرد. این اقدام همراه اول به تنهایی به جلوگیری از هزینه های سنگینی منجر شد که از تهیه کاغذ برای قبوض، هزینه های چاپ مستمر ماهانه، هزینه های ارسال و تحویل و در نتیجه کاهش بزرگ هزینه های جاری کشور و در راس آن کمک به جلوگیری از تداوم قطع درختان و حفظ محیط زیست انجامید.
محاسبه هزینه های صرفه جویی شده به واسطه این اقدام همراه اول و متعاقب آن سایر نهادها خود یک پروژه است.
اما بررسی اخبار پیرامون مسوولیت اجتماعی بزرگترین اپراتور ارتباطی و اینترنتی کشور نشان می دهد که همراه اول همچنان در دو بخش «حفظ محیط زیست» و «اقدامات بشردوستانه» در حال پیشبرد اقدامات و خدمات خود است.
درباره مسوولیت اجتماعی همراه اول در حوزه حفظ محیط زیست و بشر دوستانه اما می توان به نمونه خدمات متعددی اشاره کرد که برخی از این موارد به شرح زیر است:
-    تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن جهت برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان
-    حمایت مالی از باغ گیاه شناسی ملی ایران و انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای کاشت، حفظ و نگهداری گونه های گیاهی
-    تهیه ماسک برای مناطق آلوده
-    حمایت از سیل زدگان استان های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان و صرف حدود 200 میلیارد ریالی جهت ارایه خدمات و تامین اقلام اساسی به این مناطق
-    رایگان کردن تماس 60 هزار بهورز و کمک 30 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار به دلیل انتشار ویروس کرونا
-    و ایجاد بستر USSD جهت جلب مشارکت در نوسازی مناطق محروم
همانطور که ذکر شد اقدامات این اپراتور در حوزه مسوولیت اجتماعی دارای آثار اولیه و ثانویه است. در وهله نخست خدمات همراه اول به شکل خاص متوجه مناطق و مراکز و افراد ذینفع است و در وهله دوم زمینه ساز جلب توجه رسانه ها مدیران و مسوولان دولتی و سایر شرکت ها به انجام اقدامات مشابه و تداوم زنجیره اجرای مسوولیت اجتماعی منجر می شود.
به عبارت دیگر امروز همراه اول در جایگاهی قرار دارد که به عنوان پرچمدار و سفیر نخست مسوولیت اجتماعی در ایران، چنانچه نقطه تمرکز خود را متوجه منطقه یا مساله ای در کشور کند، زمینه ساز جلب ویژه توجهات به کاستی ها، چالش ها و فرصت های نهفته در آن نقطه خواهد شد.
امتیاز ارزشمندی که به دنبال رویکرد مدیریتی این شرکت در سال های اخیر به دست آمده و می تواند آثار مثبت و کلانی به دنبال داشته باشد و پیشران و لوکوموتیو تداوم خدمات مسوولیت اجتماعی در کشور شده و امکانات و توجهات زیادی را به دنبال خود بکشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :