آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 270198
تاریخ انتشار : 24 تیر 1399 12:47
تعداد بازدید : 4804

گارانتی‌های موبایل قابل استعلام است

سامانه گارانتی در 3 فاز انجام می شود

سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مردم برای اطمینان یافتن از اصالت گارانتی کالا به سامانه گارانتی مراجعه کنند و اطلاعات مورد نظر را از آنجا کسب کنند.
undefined

فناوران - سیدجواد احمدی گفت:  باتوجه  به دغدغه ها و مشکلات موجود در جامعه  درباره  صحت و اصالت گارانتی کالاهای خریداری شده و همچنین به دلیل شکایات و گزارش های  مردمی از مشکلات موجود در فرآیند  گارانتی کالاهای موجود دربازار و با توجه به تعدد  مراکز و بنگاه های اقتصادی ارایه دهنده خدمات گارانتی در کشور، موضوع ساماندهی و مدیریت فرایند ارایه گارانتی کالاها از نظر اعتبار و صحت گارانتی به عنوان مطالبه بحث مردم در دستور کار سازمان قرار گرفت. 
وی با بیان اینکه بر این اساس طرحی ایجاد «سامانه گارانتی» در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: این  طرح بر اساس سه فاز تعیین شده که فاز اول آن مربوط به تولید کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی است و این فاز از سال گذشته اجرایی شده است. 
احمدی درباره راه اندازی فاز دوم سامانه گارانتی بیان داشت:  در فاز دوم و با استفاده از سامانه گارانتی  می توان امکاناتی نظیر استعلام اصالت و گارانتی کالا و همچنین مشاهده لیست شرکت های گارانتی کننده تایید شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دسترسی یافت. 
وی افزود: مشاهده شناسه کالا و شناسه رهگیری، شناسنامه گارانتی ، مدیریت نصابان  درباره کالاهای نصبی، مدیریت صفحات شرکت های گارانتی کننده و مشاهده مراکز ارایه خدمات و نمایندگی های مجاز از ویژگی های سامانه گارانتی و خدمات قابل ارایه به مردم است. 
احمدی بیان داشت: لذا سازمان حمایت طی نامه ای دستورالعمل ثبت نام در سامانه گارانتی را در مورخ 99.4.17 به تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان ارسال کرد  و براساس این ابلاغیه کلیه شرکت های گارانتی کننده که از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان به سازمان حمایت معرفی شده و خدمات آنها مورد تاییداست  و شرکت های وارکننده یا تولیدکننده که مسوولیت ارایه خدمات کالاهای وارداتی یا تولیدی خود را بر عهده دارند مکلف شدند که در این سامانه به آدرس Irangs.ir ثبت نام و از صحت اطلاعات تعهدات گارانتی و کالاهای تخصیص یافته به آن اطمینان کنند. 
وی با بیان اینکه این سامانه در حال تکمیل است گفت: در حال حاضر اطلاعات کالاهایی مانند لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری تایر و تلفن همراه  در سامانه ثبت شده و در ماه های آینده همه کالاهای سرمایه ای و مصرفی در این سامانه ثبت می شود. 
احمدی با بیان اینکه طبق قانون کالاهای مصرفی و سرمایه ای باید خدمات پس از فروش داشته باشند، افزود: در فاز سوم، بر اساس فعالیت و کیفیت کار شرکت ها، رده بندی انجام می شود  تا شرکت های برتر معرفی شده و بهتر دیده شوند.
منبع: فارس


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :