آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 271211
تاریخ انتشار : 2 شهریور 1399 10:54
تعداد بازدید : 4613

نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی معطل سامانه سماس

کارفرمای تاکسی های اینترنتی برای بیمه معلوم نیست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی های اینترنتی توضیحاتی داد.
undefined

فناوران - مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره رانندگان تاکسی که بیمه نشده اند، اظهار کرد: با وزارت کشور بر سر لیست رانندگان تاکسی به نتیجه رسیدیم و قرار شد این لیست را هر چه زودتر نهایی کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: تعداد رانندگانی که وزارت کشور اعلام کرده با تعدادی رانندگانی که سازمان تامین اجتماعی می شناسد متفاوت است و نیاز دارد یکی شود، اما در روند اصل موضوع بیمه رانندگان تاکسی به توافق رسیده ایم.

وی ادامه داد: زمانی که تعداد رانندگان را با وزارت کشور نهایی کنیم، افرادی که در لیست رانندگان تاکسی قرار دارند، اما راننده نیستند را حذف کرده و رانندگان تاکسی را در لیست قرار می دهیم.

سالاری درباره بیمه رانندگان اسنپ با تپسی، گفت: برای رانندگان تاکسی های اینترنتی باید یک تعریف جدیدی انجام شود و بررسی کنیم کدام یک از رانندگان اینترنتی تمام وقت کار می کنند و کدام یک نیمه وقت فعالیت شان را انجام می دهند. باید یک کارفرما باید برای رانندگان اینترنتی مشخص شود و معلوم کنیم که آیا اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن ها تلقی می شوند یا خیر.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اگر اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای رانندگان معرفی شوند و لیست رانندگان را رد کنند مشکلی برای بیمه پردازی نداریم، اما به دلیل اینکه اسنپ و تپسی خود را کارفرمای این رانندگان نمی دانند و افراد در تاکسی های اینترنتی کارفرمای خودشان هستند و برای خودشان کار می کنند پس شرایطشان متفاوت است به همین دلیل باید راهکار جدیدی را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی تاکسی های اینترنتی با ضوابط سازمان تامین اجتماعی همخوانی ندارد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم راهی با استارتاپ ها پیدا کنیم و خواسته های بعضی از استارتاپ ها محقق شده و باید خواسته های برخی دیگر از استارتاپ ها را نیز محقق کنیم تا کسانی که پوشش بیمه ای ندارند و در فضا های استارتاپی کار می کنند، پوشش بیمه ای غیر از بیمه حرفه و مشاغل آزاد داشته باشند.

در خبر دیگری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مورد نحوه نظارت بر تخلفات رانندگان مسافربرهای اینترنتی توضیحاتی را ارایه کرد.

علیرضا قنادان، مدیرعامل مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران درباره نحوه نظارت بر تاکسی های اینترنتی بیان کرد: در آیین نامه نظارتی این تاکسی ها که از سوی وزارت کشور تأکید شده تخلفات آنها در دو قالب صنفی و حمل و نقلی تعریف شده است که جدول مشخصی دارد و البته قابلیت تکمیل شدن را نیز دارد.

او افزود: عمده مشکلاتی که مردم از آنها ناراضی هستند همچون درخواست مبلغ بالاتر، پیاده یا سوار کردن در محل های نامناسب و غیره مربوط به حوزه تخلفات صنفی می شود که مطابق آیین نامه باید این تخلف برابر قانون نظام صنفی در اتحادیه ها و اتاق اصناف مورد رسیدگی قرار گیرد.

قنادان گفت: برخی تخلفات که مربوط به وضعیت راننده و خودرو است همچون نداشتن معاینه فنی، رعایت نکردن پروتکل های حمل و نقل و غیره مربوط به شاخه تخلفات حمل و نقلی است که رسیدگی به این تخلفات به مانند نحوه رسیدگی به تخلفات شرکت های بخش خصوصی است و نظارت برآنها از طریق سامانه سماس وزارت کشور انجام می شود.

به گفته او؛ بر اساس اطلاعات ما، طراحی این سامانه در مراحل نهایی قرار دارد و پس از برقراری دسترسی شهرداریها، در آنجا تمام اطلاعات سفر، خودرو و غیره درج می شود تا بتوانیم مستندتر با تخلفات احتمالی برخورد کنیم که البته این سامانه در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم از سوی وزارت کشور هرچه سریع تر به چرخه نظارت وارد شود.

به گزارش ایسنا، سامانه سماس، مطابق با دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارایه دهندگان خدمات هوشمند مسافر توسط وزارت کشور برای ثبت برخط اطلاعات سفرها طراحی شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران



نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :