مدیرعامل شرکت ملی پست:
30 درصد مرسوله های پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پراکندگی در ارایه خدمات پستی و متمرکز نبودن ارایه دهندگان این خدمات زیر یک چتر، از دلایل عدم توسعه شبکه پستی در کشور است.
فناوران- رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست دیروز در نشستی خبری که به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بخشی از خدمات جابه جایی کالا و بسته (زیر 50 کیلوگرم) براساس آنچه قانون گذار آن را بسته پستی تعریف کرده، به صورت مستقیم از طریق اتوبوس های مسافربری، قطار، هواپیما و پیک های درون شهری جابه جا می شود، در حالی که می بایست با نظارت شرکت ملی پست و پس از تایید رعایت استانداردها، رهسپار مقصد شود.وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ ارسال مراسلات، اظهار داشت: پست در ایران همپای صنعت پست دنیا پیش نرفته است، زیرا که هنوز خودپستچی گری و مقاومت در برون سپاری خدمات دستگاه ها به پست رواج دارد و قوانین و مقررات از جمله اساسنامه شرکت ملی پست به درستی اجرا نمی شود.
وی با اشاره به تغییر رویکرد و ماموریت پست در قبول و جابه جایی بسته و امانت به جای پاکت و نامه، گفت: همپای این تغییر رویکرد، پست به توسعه و به روز رسانی تجهیزات، امکانات، زیرساخت ها و توسعه بستر الکترونیکی یکپارچه از قبول تا تحویل مرسولات پرداخته و مصمم به بهره گیری بیشتر از تکنولوژی های روز است.سبحانی فر توسعه همکاری با شبکه ریلی کشور را یادآور شد و افزود: طی دو ماه اخیر، هماهنگی های زیادی با مسوولان راه آهن به منظور تسریع در ارسال مرسولات به شهرهای پرترافیک و بهبود کیفیت خدمات انجام شده است و در حال حاضر بخشی از مرسولات شهرهای اهواز، شیراز، مشهد و تبریز از این طریق به مقصد می رسد.وی درباره محدودیت های ارسال بسته و امانت به خارج از کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز گفت: با تلاش های زیادی که در این رابطه انجام شده است، هم اکنون حداقل روزی پنج تن بار شامل بسته و امانت به خارج از کشور ارسال می شود که امیدوارم این حجم روز به روز بیشتر شود.وی افزود: توسعه خدمات جابه جایی مرسولات خرید اینترتی و کاهش زمینه مراجعات حضوری مردم را یکی از مهم ترین این اقدامات است به طوری که در حال حاضر ، ۳۰ درصد ترافیک مرسولات را خریدهای اینترنتی شامل می شوند.