گفت و گو با امان منظور، مدیر کانال فروش کسپرسکی در خاورمیانه
End Point Security 8 را به تمامی مشتریان سازمانی و شرکتی پیشنهاد می کنیم
از زمانی که شرکت کسپرسکی تصمیم گرفت دفتری را در دبی راه اندازی کند تا از آن طریق نظارت مستقیمی بر فعالیت در خاورمیانه داشته باشد، امان منظور به عنوان یکی از مهره های اصلی، حضوری مستمر در دفتر کسپرسکی خاورمیانه داشته است. در حال حاضر وی مدیر کانال فروش کسپرسکی در خاورمیانه است و حضور در نمایشگاه الکامپ 2011 تهران، فرصتی بود که با وی در خصوص آینده فعالیت های این برند روسی در بازار ایران و نحوه فعالیت های کانال پرحجم نمایندگی های فروش صحبت کنیم.

علت بازدید شما از نمایشگاه الکامپ چیست؟
میدانید که ایران بازاری بسیار با اهمیت و بزرگ در منطقه خاورمیانه برای کسپرسکی است. این بازار به عنوان یکی از بازارهای کلیدی برای ما مطرح است و همواره به دنبال آن بودهایم که حضور اعضای کانال فروش کسپرسکی در این نمایشگاه خود موید این مطلب است. مشارکت عده زیادی از نمایندگان کسپرسکی در این نمایشگاه و استقبال خوب بازدیدکنندگان، بدون شک پیامهای بسیاری را برای ما دارد.
شرکتهای متعددی مشغول عرضه و فروش محصولات کسپرسکی هستند. اغلب هم مدعی هستند که فروشندگان رسمی کسپرسکی بوده و برخی بر انحصاری بودن خود تاکید دارند! واقعا موضوع این همه نمایندگی چیست؟
خوشبختانه شرکتهای زیادی به عنوان شریک تجاری کسپرسکی انتخاب شدهاند که به ارایه راهحلهای امنیتی برای مشتریان ایرانی میپردازند. ما شرکایی اصلی داریم که تحت عنوانValue Added Distributer از آنها یاد میکنیم مانند «تجارت امن» یا «پارس آتنا دژ» که نکته کلیدی در خصوص این نوع توزیعکنندگان این است که آنها میتوانند در زیرمجموعه خود شرکتهای دیگری را به عنوان نماینده (reseller) داشته باشند که این نمایندگان هم اعضای کانال فروش محسوب میشوند.
همچنین ما نمایندگانی تحت عنوانEnterprise Partner داریم که مسوول فروش به مشتریان بزرگ هستند و همچنین ردهPremium business reseller و غیره میبینید که کانال فروش کسپرسکی در چند سطح فعالیت میکند که هرکدام مسوول پاسخگویی به گروههایی از مشتریان هستند. وبسایتهای کسپرسکی جهانی و کسپرسکی خاورمیانه نیز تمامی این اسامی را درج کردهاند که با مراجعه به آنها میتوان به صحت ادعای فروشندگان پی برد.
بالاخره کدام شرکت میتواند ادعا کند که تنها توزیعکننده رسمی محصولات کسپرسکی در ایران است؟
همانطور که گفتم چهار شرکت کامگارد یا تجارت امن، کامپیوتر لینکس، پارس آتنا دژ و تریلیوم به عنوان Value Added کسپرسکی معرفیشدهاند و اجازه فروش عمده از طریق ایجاد کانال نمایندگی در ایران را دارند.
ظاهرا کسپرسکی استراتژی توسعه پرسرعتی را در خصوص کانال فروش در ایران در پیش گرفته است دلیل اصلی اتخاذ این استراتژی چیست؟
فراهم کردن ارزش افزوده بیشتر و خدمات بهتر برای مشتریان همواره از دغدغههای اصلی ما بوده است. ما به عنوان شرکت کسپرسکی وظیفه داریم که از مشتریان خودمان در مقابل تهدیدهایی که از جانب انواع بدافزارها متوجه آنها میشود حمایت کنیم و همانطور که ما اعضای کانال فروش خودمان را توسعه میدهیم این بدافزارها نیز در حال توسعه هستند که هر روز این شرایط پیچیدهتر میشود.
لذا برای اینکه اطمینان حاصل شود که مشتریان میتوانند بهترین خدمات را دریافت کنند ما به توسعه همکاری با پارتنرهای خودمان ادامه خواهیم داد. با توجه به این نکته که زمانی ما یک شرکت را به عنوان توزیعکننده محصولات کسپرسکی به رسمیت میشناسیم که مطمئن شویم این شرکت از لحاظ فنی و اطلاعاتی و زیرساختی توانسته است که استانداردهای کسپرسکی را اخذ کند.
تازهترین محصولی که به تازگی وارد بازار شده است Kaspersky End Point Security 8 است. این محصول برای چه ردهای از کاربران است؟
بله، به نظر من زمانی که در مقوله امنیت، بحث امنیت سازمانها و شرکتها مطرح میشود میتوان به خوبی از این محصول استفاده کرد. ما سرمایهگذاری زیادی روی این محصول انجام دادیم و من آن را به تمامی مشتریان سازمانی و شرکتی پیشنهاد میکنم چرا که خدمات یکپارچهای در بخشهای مختلف ارایه میکند. این محصول ویژگیهای مهم و متعددی دارد که مدیران شبکهها را بسیار یاری خواهند کرد.
در خصوص کانال فروش آنلاین کسپرسکی در ایران نیز مختصری بگویید.
شرکت سها (ایدکو) به عنوان توزیعکننده آنلاین محصولات کسپرسکی مشغول به فعالیت است. ما در استراتژی توسعه کانال فروش نگاه خاصی به کانال فروش آنلاین داریم، چرا که زمانی که خریداران از این طریق اقدام به خرید میکنند میتوانند خدمات ویژهای را نسبت به خریدهای آفلاین دریافت کنند. این شاخه از فعالیت کسپرسکی در ایران تازه وارد است و امیدوارم که بتواند جایگاه مناسبی را در بازار کسب کند.